Többen akarják a Porsche villanyautóját, mint amennyi készül belőle

Körülbelül 30 000 ember tette le a 2500 eurós foglalót a Porsche első teljesen elektromos sportautójára, aminek több mint egyharmadára már meg is kötötte a szerződést az autógyártó, és ez a szám egyre csak növekszik – árulta el Oliver Blume a Handelsblatt magazinnak. A vezérigazgató szerint ez jóval több, mint amire a Porsche vezetősége számított: a tervek szerint 2020-ban 20 ezer darab Taycan jut el a vásárlóihoz, ám egyes hírportálok korábban arról számoltak be, hogy a gyártási kapacitást évi 40 ezerre is emelheti a gyártó, ami azt sejteti, hogy nagyobb sikert várnak a németek, mint a Panamera esetében. Amennyiben marad az eredetileg elhatározott gyártási szám, és a lefoglalók közül még legalább annyian döntenek a megrendelés mellett, mint eddig, akkor a várólistásoknak nagyon sokat kell majd várniuk az autóra.

A villanyos sportautó gyártósora már szeptemberben beindult a zuffenhausi létesítményben, ami történetének legnagyobb építkezési projektjén esett át a Taycan érkezése miatt. A villanyautó gyártásához eddig 2000 új dolgozóra volt szükség, 2020 másik felében pedig még tovább bővül a létszám, amely Blume szerint egyértelműen bizonyítja, hogy az elektromobilitás nem feltétlenül jár munkahelyek elvesztésével. Az elmúlt hetekben sorra érkeztek a hírek a német gazdaságból, miszerint az elektromos autók miatt veszíthetik el munkájukat a gyárak dolgozói, ám az új technológiák és szolgáltatások egyben új piacokat nyitnak, új beszállítói láncokat teremtenek, melyekhez mind szükség lesz az emberi munkaerőre.

EZT OLVASTAD MÁR?  Több mint két évvel rövidítik meg életünket a hagyományos autók

A Taycan kiszállítása januárra volt időzítve, ám a gyártás „rendkívüli komplexitása” miatt egy 8-10 hetes késést jelentett be a Porsche.

Elektromos autót használsz?