Elektromos teherautót küld az építkezésekre a Volvo

A Volvo idén nyár óta kapható FL Electric és FE Electric teherautói két olyan városi feladatra kínálnak megoldást, amelyek elvégzésénél sokkal látványosabb hatást érhetünk el tisztán elektromos meghajtással, mint pusztán a munkába járáshoz használt személygépjárműveink lecserélésekor: a zéró kibocsátású modellek a hulladék begyűjtésére, valamint a helyi áruszállításra lettek tervezve. Mindkét esetben nagyon kicsi távolságokat, gyakran alig pár métert tesz meg a jármű két megállás között, miközben indokolatlanul nagy zajt csapva és veszélyes mennyiségű károsanyagot a levegőbe juttatva járja be a várost. A dízeles teherautók lecserélésének fontos előnye továbbá, hogy a megengedett működési időszak kitolódik, új lehetőségeket nyitva a logisztika számára. A Volvo Truck most két újabb nehéz tehergépjármű-koncepciót mutatott be, melyek újabb területeken érvényesítenék a villanymotor nyújtotta előnyöket.

A svéd gyártó szerint az építkezéseken használt teherszállító gépjárművek jelentik a következő szegmenst, ahova az elektromos meghajtásnak be kell törnie. Itt nem a klímaváltozás elleni küzdelem az elsődleges cél, sokkal inkább az építési területen dolgozó munkások munkakörülményeinek javítása. Ugyan ez esetben nem feltétlenül a belsőégésű motorok hangja jelenti a legnagyobb zajszennyezést, sokkal inkább a fel- és lerakodás, csendesebb munkagépekkel nyilvánvalóan lényegesen mérsékelni lehet az egészségügyi kockázatot. Arról nem is beszélve, hogy a munkálatokhoz szükséges anyagokat és az építési hulladékokat egész nap cipelő teherautó üzemeltetési költsége is töredékére csökkenthető az elektromos meghajtással.

EZT OLVASTAD MÁR?  Elszakadt a cérna: perel és végleg elhagyhatja Fremontot a Tesla

A másik új teherautóját a regionális áruszállításra szánja a Volvo, ahol már fontosabb szerep jut a klímaváltozásnak: ezek a járművek egyenként akár 80 ezer kilométert is megtehetnek Európában évente, ekkora futásnál pedig az üzemanyag elégetéséből megspórolt szén-dioxid-kibocsátás jócskán meghaladja az akkumulátorgyártás során keletkező üvegházhatású gáz mennyiségét, főleg, hogy az aksigyártás már nem is annyira szennyező, mint eddig gondoltuk.

Egyelőre egyik koncepció sem kapott nevet, és műszaki adatokat sem árult el a gyártó, de tesztelésük hamarosan megkezdődik a kiválasztott partnereknél, mielőtt kereskedelmi forgalomba kerülnének.

Elektromos autót használsz?