A rendőrség is használni akarja a Tesla megfigyelőrendszerét

A Sentry Mode alighanem a leghasznosabb ingyenes, folyamatosan fejlődő biztonsági funkció, ami valaha autóba bekerült: a Teslák őrszeme a minden irányba figyelő kamerák segítségével érzékeli, ha illetéktelenek túl közel mennek a járműhöz, durvább incidens, például a szélvédő betörése esetén pedig a riasztó, rádió, és fényszórók bekapcsolásával próbálja elijeszteni a bajkeverőt. Eleinte még mi is beszámoltunk arról, hogy mi mindent rögzítenek a Teslák kamerái, legyen szó tolvajokról, vandálokról, vagy csak vezetni nem tudó politikusokról, ahogyan azonban egyre több tulajdonos kezdte használni a parkoló villanyautókat óvó szoftvert, úgy váltak mindennapossá és megszokottá az őrszem által lebuktatott bűnözőkről szóló hírek. A dolog nagyszerűsége, hogy a kamerák nemcsak a Teslákat ért támadásokat rögzítik, hanem gyakorlatilag mindent, ami a látószögükbe kerül, így sikerült a rendőrségnek olyan eseteket is megoldani, melyekben egyáltalán nem voltak érintettek a Tesla elektromos autói. Mondani sem kell, hogy ez rengeteg pénz- és energiamegtakarítást jelent a hatóságoknak, nem véletlenül nyilatkozta már számos rendőr a sajtónak, hogy a Sentry Mode a kedvenc Tesla-funkciója. Magától adódik a kérdés, hogy hogyan tudnák ezt még jobban kihasználni a hatóságok?

A Connecticut állambeli Westport rendőrségének járőrflottája a minap egy Tesla Model 3-mal bővült, és a rendőrfőkapitány máris felvette a kapcsolatot a Teslával azzal kapcsolatosan, hogy miképpen lehetne a funkciót a rendőrség igényeire szabni:

„Minden Tesla számos olyan tulajdonsággal érkezik egyenesen a gyártósorról – mint az elülső, oldalsó és hátsó kamerák – , amelyeket a rendőrségnek rendszerint külön költséggel kell felszerelni. Ezek a kamerák Sentry módban is használhatók a jármű figyelésére, amikor a jármű parkol. Koskinas rendőrfőnök közvetlen megbeszélésen vesz részt a Teslával, hogy megvitassa az autó meglévő rendszereinek további kiaknázási lehetőségeit, hogy jobban segíteni tudják a rendőri erőket” – írta a kapitányság egy sajtókiadványban.

Nem tudni pontosan, hogy ez mit takar a valóságban, gondolhatunk például rendszám-, vagy arcfelismerő funkcióra, de Elon Muskot ismerve nem kizárt, hogy a közelgő új rendőrségi frissítéseknek csak a bűnügyi tévésorozatokon edzett fantáziánk szab határt.

EZT OLVASTAD MÁR?  62 kWh-ás akkut kapott a Denza 400

A közlemény szerint a westportiak elsősorban a környezettudatosság miatt állítottak be villanyautót a flottájukba, a Teslára pedig a páratlan teljesítmény, hibátlan töréstesztek, és a piacvezető vezetéstámogató rendszerek miatt esett a választás, jóllehet az Autopilot rendszert nem tervezik használni a rend őrei. Nem utolsó szempont továbbá a költségcsökkentés: ugyan a Model 3 vételára több mint 15 ezer dollárral magasabb volt, mint egy Ford Exploreré, a villanyautó három év alatt 11 ezer dollár karbantartási költségtől, és további 13 770 dollár üzemanyagköltségtől menti meg az adófizetőket. A váltás tehát pénzügyileg is megéri, és akkor még nem vettünk számításba olyan pozitívumokat, mint a Sentry Mode, a belsőégésű motor hiányából adódó első csomagtartó, valamint a 3,2 másodperces gyorsulás 100 km/h környékére, ami nagyon jól tud jönni egy autós üldözésnél.

Forrás: Westport Police Department

A westporti rendőrségnek egyébként nem ez az első elektromosított járműve, egy Toyota Prius PHEV is a szolgálati flotta tagja, de állítólag azt is szinte kizárólag tisztán elektromos üzemmódban használják a járőrök. A Model 3 felszerelése a szükséges rendőrségi eszközökkel jelenleg folyamatban van, január végére viszont már szabadon üldözheti a rosszfiúkat.

Elektromos autót használsz?