Évi 500.000 Teslát önthet Európa útjaira a berlini gyár

A Tesla európai gyára, a Berlin közelében épülő Gigafactory 4 kapcsán már korábban megírtuk, hogy a 4 milliárd eurós, azaz kb. 7 Puskás Arénányi beruházás a német fővárostól pár kilométerre délkeleti irányba elterülő 420 futballpályányi területen nagyjából 10 ezer embernek ad majd munkát. A terület elhelyezkedését úgy kell elképzelni, mintha Budapesthez viszonyítva mondjuk Monoron épülne a gyár. Az eredeti információk szerint még úgy lehetett tudni kezdetben évi 150 ezer autó készülhet majd itt.

A Reuters a német Bild információira hivatkozva viszont most azt közölte, hogy végül majd akár évi 500 ezer autó is készülhet a gyárban. Azt már mi tesszük hozzá, hogy először ezek valószínűleg Model 3-ak és Y-ok lesznek, de ekkora darabszámhoz nem kizárt, hogy még be nem jelentett típusok is tartoznak majd.

Például az a bizonyos potenciális a Model 3 alatti és annál nettó 10 ezer dollárral olcsóbb és kisebb modell, ami valószínűleg nagyon népszerű lenne a kontinensen.

Szintén a gyárhoz kacsolódó friss hír, hogy úgy néz ki a német politika presztízskérdést csinál belőle, hogy ne csússzon a Tesla projektje. Brandenburg szövetségi tartomány – előbbi Monoros analógiánkkal élve kb. Pest Megye – pénzügyminisztere, Katrin Lange, a napokban úgy nyilatkozott, hogy még az idén aláírásra kerülhet a végleges szerződés a terület megvásárlásáról. Ennek érdekében a karácsonyt megelőző héten rendkívüli ülést is tart a pénzügyi bizottság.

EZT OLVASTAD MÁR?  A Tesla Sentry Mode még a legdurvább támadásokra is fel van készítve
A német Bild megszerezte a gyár terveinek vázlatait. Fontos megjegyezni, hogy ezek a tervek változhatnak, de az alapján amit Sanghajban láttunk logikusnak tűnik az elrendezés. Nézzük el a Bild munkatársainak, hogy fentről lefelé számozták be az egységeket. Igazából az autó útja lentről, a 9-es présüzemből indul és halad szépen felfelé, majd a végszerelő soron találkozik a hajtáslánccal ami az épület északi részén készül. Érdekes megfigyelni, hogy 1, milyen kicsi az aksigyár – valószínűleg itt is már eleve a következő generációs szárazelektródás cellákkal terveznek – és 2, az épület fele üres, ide tükrözhető egy második gyártósor. Forrás: Bild, Google Earth

A problémák viszont ezután kezdődnek majd, mivel szükséges lesz egy környezeti hatástanulmány és az ezzel együtt járó engedélyeztetési eljárás időigényes. Ezt a tartomány gazdasági minisztere Jörg Steinbach nyilatkozta a helyi közszolgálati médiának (RBB). Ő megkérdőjelezi, hogy elkezdődhetnek-e időben az építési munkálatok.

Ezen a képen a gyár délnyugati csücske látszik. Balra fent az A10-es autópálya lehajtója. Forrás: Patrick Pleul / dpa

Az eredeti ütemterv szerint 2020 márciusában indulna az építkezés és 2021 végén kezdődne a gyártás az üzemben. Kínában a tereprendezéstől számítva nagyjából 11-12 hónap telt el a próbagyártás megkezdéséig, de természetesen elképzelhető (valószínű), hogy Európában eltérő előírásoknak kell megfelelni a projekt előkészítése és lebonyolítása során.

Elektromos autót használsz?