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 Elon Musk még 2006-ban osztotta meg a Tesla honlapján első mestertervét: Sportautót építeni Az ezzel keresett pénzből egy elérhetőbb autót építeni Az utóbbival keresett pénzből egy több ember számára elérhető autót építeni Közben nulla káros anyag kibocsátású energiatermelési lehetőséget nyújtani A tervet hiánytalanul teljesítette, igaz néha voltak kisebb-nagyobb csúszások az ígéretekhez képest, de a Roadster után megjelent a Model S, ezt követően a Model 3, és közben a Tesla kínálatában megjelentek a napelemek is. Tíz évvel később, 2016 nyarán elérkezett az idő a Tesla második mesterterv kihirdetésére: A napelemes háztetőkhöz integrált akkumulátoros tárolórendszer megvalósítása Az elektromos járművek kiterjesztése minden fontosabb járműkategóriára Az emberi sofőrökhöz viszonyítva 10-szer biztonságosabb önvezető képesség kifejlesztése, a flotta autónak tanulási képességeit kihasználva Lehetővé tenni, hogy az autó pénzt keressen a tulajdonosának, amikor nem használja A második terv első pontja egyértelműen megvalósult, hiszen a háztartási méretekhez ajánlott Powerwall mellett ipari méretű energiatárolók is készülnek már. A második pont egyelőre számos kérdést vet fel, ezért alaposabban át kell olvasnunk a terv erre vonatkozó részleteit (aki kattintott a fenti linkekre látta, hogy a négypontos rövid összefoglaló mellett hosszabban is kifejti Musk az egyes pontokat). Nézzük mit ért Elon Musk a „fontosabb járműkategóriák” alatt. A terv írásakor, 2016-ban a Model S és Model X csak a piaci kereslet nagyon szűk részét fedte le, a prémium szedán és a prémium SUV kategóriákat. Azóta megjelent a Model 3, hamarosan az európai utakon is találkozhatunk Model Y-nal, melyek már jóval szélesebb vásárlói kör számára készülnek. Nemrégiben bemutatkozott a Cybertruck, ami nagyon megosztóra sikerült, de kétségtelenül belép vele a Tesla az Egyesült Államokban nagyon népszerű pickup piacra. Autóbusz végállomás a jövőből (forrás: The Boring Company) Sokak véleménye, hogy szükség lenne egy apró városi autóra is. Az ő vágyaikat egyelőre nem valószínű, hogy a Tesla kielégíti, először is, amerikai szemmel nézve a Model 3 már egy kis autó, ezért egyelőre nem gondolkoznak az olasz és francia nagyvárosokban népszerű miniautók kategóriájában. Másrészt Elon Musk a 3 évvel ezelőtt meghirdetett tervben egyértelműen kijelentette, hogy a terv 3. pontjának, azaz a teljes önvezetés megvalósulása miatt valószínűleg nem lesz szükség a Model 3-nál olcsóbb autóra. A személygépkocsik piacán kívül azonban két egyéb modell megjelenését is megígérte a terv. Az egyiket már ismerjük, ez a Tesla Semi, ami Musk szerint forradalmasítja az áruszállítást, mivel jelentősen csökkenti majd a szállítmányozás költségeit, miközben növeli a biztonságot, ráadásul élmény a vezetése. Tesla minibusz (forrás: The Boring Company) A Cybertruck bemutatóján Musk elmondta, hogy „egy ideig” nem várható újabb típus leleplezése. A mestertervből azonban tudjuk mi várható a későbbiekben: Musk a jelenleginél kisebb méretű buszok piacra dobását ígérte, melyeknél a buszvezető szerepét átveszi a flottakezelő. Ezek alapján a Tesla buszokra valószínűleg a teljes önvezetés kifejlesztését követően számíthatunk. A mesterterv buszokkal kapcsolatos része azt ígérte, hogy a több utas szállítására alkalmas járművek gyorsítása és lassítása össze lenne hangolva a forgalom többi résztvevőjével, így a forgalom egyenletesen haladhatna, ezzel jelentősen növelve az egyes útvonalak áteresztő képességét. Bár ez nincs leírva, pusztán spekuláció, de logikus lépésnek tűnik, ha a Musk alagutak fúrásával foglalkozó cége által épített föld alatti járatokban jelennének meg először a Tesla buszok. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!