Az ID.3 nem megy Amerikába, oda SUV kell

A Volkswagen honlapján megjelent egy interjú, amelyben Scott Keogh, amerikai vezérigazgató mondja el a véleményét – többek között – a német gyártó elektromobilitással kapcsolatos jövőképéről, természetesen az amerikai piacra koncentrálva. Arra a fontos kérdésre, hogy milyen elektromos autót szeretnének a vásárlók az Egyesült Államokban egyértelmű választ adott: legyen tökéletes az ár/hatótávolság arány. Keogh úgy véli, hiába az állami ösztönzők, ha az autó hatótávja nem megfelelő, vagy még a támogatások levonása után is túl drága, akkor az adott versenyző kiesik a játékból. Azért ez a két adat a legfontosabb, mert beépíthetnek egy autóba bármilyen innovatív technológiát, lehet bármilyen nagyszerű annak kialakítása, a vásárlók az interneten kezdik a tájékozódást, ha kevés a hatótáv vagy magas az ár, már be sem mennek az autószalonba.

Scott Keogh a Volkswagen USA vezérigazgatója az ID.Space Vizzion volánjánál

Keogh elmondta, Amerikában az emberek 95%-a még sosem ült elektromos autóban, ezért tele vannak kétségekkel. Megszokták, hogy az autó benzinnel megy, és olyan alapvető kérdéseik merülnek fel, hogy használható egy elektromos autó esőben? A vásárlók meggyőzését megelőzően a saját kereskedőhálózatuk alkalmazottait is meg kell győzni, ki kell képezni. Ez természetesen már hosszú ideje folyamatban van. A márkakereskedőknek bemutatták az ID.Crozz koncepciót, és elmondták annak tervezett árát és a lízing lehetőségeket is, mivel egy kereskedőnek ezek az adatok a legfontosabb, hogy felkészülhessenek az új modell értékesítésére.

EZT OLVASTAD MÁR?  Fényűző luxus és villanymeghajtás – itt az új Mercedes-Maybach Vision
Volkswagen ID.Space Vizzion

Amerikában Tenesse államban a Chattanooga üzemben terveznek elektromos autógyártásba kezdeni, meglepő módon azonban nem az Európában már sorozatgyártásba került ID.3 lesz az első USA-ban gyártott elektromos Volkswagen, hanem az ID.Crozz és az ID.Space Vizzion, egyelőre még tanulmányautó fázisban lévő modellek. Ennek oka, hogy az ID.3 kategóriája az Egyesült Államokban nem népszerű, mindössze 100 000 autót adnak el ebben a szegmensben. Ezzel szemben az SUV piac 4-5 milliós, nem kérdés tehát, hogy egy elektromos SUV szükséges a jövedelmező gyártáshoz. Keogh úgy gondolja, ha megjelennének az ID.3-mal, az átlagos amerikai úgy vélekedne, ez csak egy apró európai autó. Ezzel szemben egy E-SUV az autópiac szívébe találhat, a Volkswagen számára pedig létfontosságú, hogy így mutatkozzon be a piacon. „Nem szeretnénk egy gyenge ütéssel kezdeni, nehogy ne kapjunk lehetőséget egy másodikra.” – mondta Scott Keogh.

Elektromos autót használsz?