A BMW már az első elektromos modellje, az i3 tervezésekor is törekedett a hatékonyság növelésére, ezért alkalmaztak alumínium vázszerkezetet és üvegszálas karosszéria elemeket, melynek köszönhetően a BMW i3 a konkurencia villanyautóinál jóval könnyebb és alacsonyabb fogyasztású lett. A legújabb sajtóközleményük szerint az idén érkező iX3 és a jövőre várható iNext és i4 modelleknél is odafigyelnek az apróságokra, ugyanis mindhárom típus kedvező légellenállású „aerodinamikai keréktárcsákon” kerül az utakra, amely jelentős mértékben hozzájárul a hajtáslánc hatékonyságához, ugyanis egy mai autóban a keréktárcsák és az általuk generált légáramlatok akár 30 százalékban befolyásolhatják a teljes hajtáslánc hatékonyságát. 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 A BMW iX3-mal bemutatkozó új keréktárcsák hatékonyságát az alumínium alapanyag mellett az egyedi légterelő betétek fokozzák, így egyrészt az iX3 légellenállása 5%-kal alacsonyabb lesz a belsőégésű erőforrással szerelt BMW X3 modellhez viszonyítva, másrészt az új keréktárcsák 15%-kal könnyebbek is, ezért kevésbé terheli a futóművet, kisebb a rugózatlan tömeg. A keréktárcsáknak köszönhetően 2%-kal csökken a BMW iX3 fogyasztása. A 100 kilométerenként 0,4 kilowattórás fogyasztáscsökkenés következtében az elektromos SAV (Sport Activity Vehicle) modell hatótávolsága 10 kilométerrel nő. Az iX3 modellen idén bemutatkozó aero-keréktárcsák a jövőre érkező iNext és i4 modelleken is visszaköszönnek majd Az új aerodinamikus keréktárcsák többféle mintázattal és többféle színben választhatók, a betétek felülete lehet matt vagy szálcsiszolt, de akár a karosszéria színére fényezve is kérhetők. A küllők közé kerülő műanyag légterelő betétek esztétikus alumínium bevonatot kapnak és tökéletesen illeszkednek a felni külső síkjába, így csökkentik a kerékjáratokban kialakuló turbulenciát, ezáltal az elektromos autó légellenállását. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!