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
auto

Megérkeztek az első gyártósorok a Giga Berlinbe

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

Mint már többször beszámoltunk róla a kínait megszégyenítő tempóval épül a Tesla német gyára, és mostanra már az első épületek váza, falai, sőt van amelyiknek a teteje is készen van. A jelenlegi legfrissebb hír egyébként az, hogy a cég benyújtotta a kérelmeket az 1c fázis munkálatainak megkezdésére, újabb 39 hektár megtisztítására. Az 1b elméletileg 63 hektár lesz majd, de mivel ezen fut keresztül a vasúti pálya, egyes információk szerint ezzel a fázissal megvárják annak felújítását. A Tesla már jelenleg is használja a sínpárt, az építkezésre és az építkezésről is rengeteg anyagot szállítanak ezen keresztül.

Most arról érkeztek képek, hogy már megérkezett a gyártósor első része is.

Giga Berlin 2020.09.12. Forrás: Youtube/the_wolfpack_berlin

A legfejlettebb festőüzem

Elon Musk nem szokott fukarkodni a  jelzőkkel, amikor cégének egyes innovációiról, vagy projektjeiről beszél. Állítása szerint a Giga Berlin festőüzeme a világ legfejlettebb ilyen létesítménye lesz és új, különleges színeket, árnyalatot tudnak majd itt bevezetni.

Az biztos, hogy ezen a területen szükség is van a javulásra, mivel a Kaliforniában gyártott Teslák festési minőségével kapcsolatban folyamatosak a kritikák. Van aki szerint ez az ottani túl szigorú kibocsátási előírások, mások szerint a Tesla ész nélküli gyártási tempó emelése miatt van.

Új színek lesznek a Teslánál?

Musk nemrég azt is megosztotta, hogy jelenlegi kedvenc autószíne a Belinbe tervezett Deep Crimson. Hasonló nevű keverékkel más autógyártók is rendelkeznek, de természetesen a pontos árnyalat márkánként eltérő. Az biztos, hogy ez valami sötétebb piros/bordó lesz – ha a régebbi Signature Edition Teslákhoz hasonló cseresznye színről van szó, akkor megértem Musk lelkesedését.

Model S Tesla Signature Edition

Az épülő berlini üzem egyik legjobban haladó része egyébként pont a festőüzem, amelynek fő épülete szinte már szerkezetkész is.

A festőüzem épülete kívülről. Forrás: Youtube/the_wolfpack_berlin

Jól kivehető a hosszú, vékony épület, amelynek formája illeszkedik a festési folyamat munkafázisaihoz. Több emelet magas hosszúkás csarnokával helyet biztosít nagy medencéknek, amelyekben megmártóznak az autók, a másik oldalon pedig alacsonyabb belmagassággal de szintén jól elférnek a nem kevésbé hosszú szárítókemencék ahová az autó festés után kerül.

A festőüzem épülete – jobb oldalon egy hatalmas, hosszú és több emelt magas csarnokkal. Forrás: Youtube/the_wolfpack_berlin

A legfrissebb lesifotók tanúsága szerint a napokban a Tesla megkapta az ide szánt gépsorok első darabját is.

Innovatív beszállító

A fentieket egyébként nem is nagyon rejtik véka alá. Mint az a fotókon látszik, a szállítmányt ideiglenesen egy az építkezéstől pár száz méterre lévő volt gabonaraktárban helyezték el, amelyre kikerült a beszállít logója, reklámtáblája is – így nem kell nagyon találgatnunk.

https://www.youtube.com/watch?v=S4IzgReh9M0

Az olasz-japán Geico Taiki-Sha kifejezetten az autóipari festőüzemekre specializálódott és ha hihetünk weboldaluk állításainak, olyan teljesen automatizált festőüzemet kísérleteztek ki, amely 70%-kal csökkentette a kibocsátásokat és 30%-ban megújuló energiát használ.

A cégnél teljesen újratervezték a festőüzem különböző állomásait, hőszivattyúkkal nyerik vissza az energiát és elég egyetlen robot egy autó külső-belső festéséhez.

https://www.youtube.com/watch?v=y4Y46s9gL8g

Akit bővebben érdekel, Youtube csatornájukon sok rövid videót talál a különböző munkaállomások új, innovatív megoldásairól.

Úgy néz ki a Tesla tényleg az egyik legmodernebb terméket veszi meg a piacon és mindenképpen érdekes lesz látni majd, hogy milyen lesz a német gyártású autók festési minősége és színválasztéka. Arról már nem is beszélve, hogy bár nyilván véletlen egybeesés, de annyira nem nagy baj, ha a jelenlegi helyzetben egy észak olasz gyár kapja a Tesla megrendelését – a milánói gazdaság talpráállításának jót tesz egy ekkora megrendelés, jó helyre megy az a pénz.

Musk egyébként azt is megígérte, hogy később majd a fremonti és sanghaji festőüzem is megkapja ezeket a fejlesztéseket, de mint mondta, nem egyszerű feladat ez egy működő üzem esetében.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.