Változatos elektromos kínálattal készül a jövőre a Kia

Nem titok, hogy a Kia első, eleve teljesen elektromos meghajtásúnak tervezett modellje 2021-ben lát napvilágot, jó eséllyel az Imagine nevet viselő tanulmány gyártásra érett változataként, 500 kilométeres hatótávolsággal és vonzó villámtöltési tulajdonságokkal. A jelenleg még csak CV kódnéven futó újdonság egy fontos mérföldkő lesz a dél-koreai autógyártó elektromobilitási stratégiájában, hiszen amellett, hogy egy teljesen új dizájnvonalat indít a későbbi modellek számára, bevezeti az úgynevezett e-GMP padlólemezt is, melyre már a belsőégésű motoros autók szerkezeti megkötései nélkül lehet rátervezni az elektromos járműveket. Ez a platform a kulcsa annak, hogy a Kia a kategórián belüli legnagyobb belső tágasságot ígéri közelgő villanyautóihoz.

Kia Imagine

Az év elején közzétett Plan S stratégiából kiderült, hogy a vállalat 2025-ig összesen 11-re bővíti modellpalettájában elérhető tisztán elektromos autók számát. Ho Sung Song, a márka elnöke és vezérigazgatója ezt kiegészítve tegnap egy a hwasungi létesítményben tartott rendezvényen elmondta, hogy az évtized közepe után is jönni fognak Kia villanyautók: 2027-ig hét olyan modellel lesz gazdagabb az autópiac, amelyet kifejezetten villanyosnak terveznek a cég mérnökei.

„A Kia első akkumulátoros-elektromos autója, a Ray EV 2011-es bemutatása óta több mint 100 000 villanyautót értékesített már világszerte. Kínálatunk folyamatosan bővül, és szándékunkban áll felgyorsítani ezt a folyamatot. Villamosítási terveink részeként célunk, hogy 2029-re a Kia globális eladásainak 25%-át akkumulátoros villanyautók adják majd” – fogalmazott az igazgató.

EZT OLVASTAD MÁR?  500 villanyautóval indult új autómegosztó Párizsban

Az elektromobilitási stratégia alapja a diverzifikált modellpaletta, amelynek a városi közlekedésre való modellek éppúgy részei, mint a nagyobb utazásokra tervezett járművek, és a sportos megjelenésű gépkocsik. A 2027-ig piacra kerülő hét dedikált villanyautó sziluettjét mutatja az alábbi fotó.

Átalakul az értékesítési stratégia is. A Kia kutatja többek között az előfizetés alapú közösségi használat lehetőségeit, valamint az akkumulátor lízingelésének működőképességét. Az aftersales szolgáltatások terén is nagyobb figyelmet kapnak az elektromos autók a jövőben, a javítására és karbantartására alkalmas szervizállások száma 600-zal nő világszerte 2020 végéig, 2023-ra pedig meghaladja majd a 2000-et.

Koreában a Kia 1500 új töltőállomással járul hozzá autóinak töltéséhez 2030-ig, a Hyundai Csoport pedig 120 ultragyors töltővel látja el a nagyvárosokat és az autópályákat. A töltőállomás fejlesztése máshol is célkitűzés, Európában 2400 új töltőt ígér az autógyártó a márkakereskedéseivel közösen.

Elektromos autót használsz?