Megérkeztek az első gyártósorok a Giga Berlinbe

Mint már többször beszámoltunk róla a kínait megszégyenítő tempóval épül a Tesla német gyára, és mostanra már az első épületek váza, falai, sőt van amelyiknek a teteje is készen van. A jelenlegi legfrissebb hír egyébként az, hogy a cég benyújtotta a kérelmeket az 1c fázis munkálatainak megkezdésére, újabb 39 hektár megtisztítására. Az 1b elméletileg 63 hektár lesz majd, de mivel ezen fut keresztül a vasúti pálya, egyes információk szerint ezzel a fázissal megvárják annak felújítását. A Tesla már jelenleg is használja a sínpárt, az építkezésre és az építkezésről is rengeteg anyagot szállítanak ezen keresztül.

Most arról érkeztek képek, hogy már megérkezett a gyártósor első része is.

Giga Berlin 2020.09.12. Forrás: Youtube/the_wolfpack_berlin

A legfejlettebb festőüzem

Elon Musk nem szokott fukarkodni a  jelzőkkel, amikor cégének egyes innovációiról, vagy projektjeiről beszél. Állítása szerint a Giga Berlin festőüzeme a világ legfejlettebb ilyen létesítménye lesz és új, különleges színeket, árnyalatot tudnak majd itt bevezetni.

Az biztos, hogy ezen a területen szükség is van a javulásra, mivel a Kaliforniában gyártott Teslák festési minőségével kapcsolatban folyamatosak a kritikák. Van aki szerint ez az ottani túl szigorú kibocsátási előírások, mások szerint a Tesla ész nélküli gyártási tempó emelése miatt van.

Musk nemrég azt is megosztotta, hogy jelenlegi kedvenc autószíne a Belinbe tervezett Deep Crimson. Hasonló nevű keverékkel más autógyártók is rendelkeznek, de természetesen a pontos árnyalat márkánként eltérő. Az biztos, hogy ez valami sötétebb piros/bordó lesz – ha a régebbi Signature Edition Teslákhoz hasonló cseresznye színről van szó, akkor megértem Musk lelkesedését.

EZT OLVASTAD MÁR?  Székesfehérvár is elektromos autókat szerzett be
Model S Tesla Signature Edition

Az épülő berlini üzem egyik legjobban haladó része egyébként pont a festőüzem, amelynek fő épülete szinte már szerkezetkész is.

A festőüzem épülete kívülről. Forrás: Youtube/the_wolfpack_berlin

Jól kivehető a hosszú, vékony épület, amelynek formája illeszkedik a festési folyamat munkafázisaihoz. Több emelet magas hosszúkás csarnokával helyet biztosít nagy medencéknek, amelyekben megmártóznak az autók, a másik oldalon pedig alacsonyabb belmagassággal de szintén jól elférnek a nem kevésbé hosszú szárítókemencék ahová az autó festés után kerül.

A festőüzem épülete – jobb oldalon egy hatalmas, hosszú és több emelt magas csarnokkal. Forrás: Youtube/the_wolfpack_berlin

A legfrissebb lesifotók tanúsága szerint a napokban a Tesla megkapta az ide szánt gépsorok első darabját is.

Innovatív beszállító

A fentieket egyébként nem is nagyon rejtik véka alá. Mint az a fotókon látszik, a szállítmányt ideiglenesen egy az építkezéstől pár száz méterre lévő volt gabonaraktárban helyezték el, amelyre kikerült a beszállít logója, reklámtáblája is – így nem kell nagyon találgatnunk.

Az olasz-japán Geico Taiki-Sha kifejezetten az autóipari festőüzemekre specializálódott és ha hihetünk weboldaluk állításainak, olyan teljesen automatizált festőüzemet kísérleteztek ki, amely 70%-kal csökkentette a kibocsátásokat és 30%-ban megújuló energiát használ.

A cégnél teljesen újratervezték a festőüzem különböző állomásait, hőszivattyúkkal nyerik vissza az energiát és elég egyetlen robot egy autó külső-belső festéséhez.

Akit bővebben érdekel, Youtube csatornájukon sok rövid videót talál a különböző munkaállomások új, innovatív megoldásairól.

Úgy néz ki a Tesla tényleg az egyik legmodernebb terméket veszi meg a piacon és mindenképpen érdekes lesz látni majd, hogy milyen lesz a német gyártású autók festési minősége és színválasztéka. Arról már nem is beszélve, hogy bár nyilván véletlen egybeesés, de annyira nem nagy baj, ha a jelenlegi helyzetben egy észak olasz gyár kapja a Tesla megrendelését – a milánói gazdaság talpráállításának jót tesz egy ekkora megrendelés, jó helyre megy az a pénz.

Musk egyébként azt is megígérte, hogy később majd a fremonti és sanghaji festőüzem is megkapja ezeket a fejlesztéseket, de mint mondta, nem egyszerű feladat ez egy működő üzem esetében.

Elektromos autót használsz?