Kiszivárgott az új Tesla szuperaksi képe

Lehet mégsem kell jövő hét keddig várnunk, hogy megtudjuk hogyan néz ki a Tesla új, következő generációs aksi cellája – az Electrek kapott egy képet róla.

Igazolja a pletykák egy részét

Az kanadai villanyautós oldal főszerkesztője Fred Lambert tegnap még csak Twitteren osztotta meg a fotót, azt kérve, valaki erősítse meg a feltételezést, miszerint a képen látható acélhenger a Tesla új aksija. Ma egy cikkben jelentette be az oldalon, hogy egy független forrás megerősítette az információt.

A fotóhoz egyéb információk, műszaki paraméterek nem társultak, de így is megerősíteni látszik pár korábbi következtetést, amit mi is megosztottunk. Így egyértelmű, hogy a mostani 2170-esnél jóval nagyobb, 4 vagy 5 centi átmérőjű cellát látunk, ami nagyjából négyszeres térfogatra enged következtetni.

Nagyobb cellából kevesebb kell az autóba, ami miatt gyorsabb és olcsóbb a pakk előállítása és az aksicsomag tömege is csökken – főleg ha elhagyják a modulokat is. A gond csak az, hogy egy nagyobb átmérőjű cellát nehezebb mindenhol – belül is – egyenletesen hűteni. Ha tényleg ekkora behemótokkal készül a Tesla, akkor valószínűleg előrelépést értek el a cella belső ellenállása terén is, így az kevésbé melegszik.

EZT OLVASTAD MÁR?  Csökkennek a Nissan Leaf eladások?

A másik dolog ami feltűnő a képen, hogy ez egy tabless, azaz fül nélküli dizájn, amiről már korábban mi is írtunk. Így az elektromos kontakt nem a cella tetején lévő kis csúcson keresztül, egy ponton jön létre, hanem a henger egész teteje (és alja) adja át az energiát.

2 új aksi is lesz

A korábbi információk alapján legutóbb arra tippeltünk, hogy a Tesla nem egy hanem kettő új aksival készül a jövőheti bejelentésre. A Roadrunner valószínűleg kezdetben egy alacsonyabb darabszámú csúcstechnológia, ami majd a Semibe és a Roadsterbe kerül. A Giga Nevada tizenharmadik gyártósoráról legördülő új, a hírek szerint nagyobb energiasűrűségű és az autókba gyártott új cella pedig a frissítés előtt álló Palladium kódnéven futó, Plaid hajtásláncú új Model S és X pakkjába kerül majd – vagy pont fordítva.

tesla model s plaid
Tesla Plaid hajtáslánc teszt tavaly a Nürburgringen. Forrás: InsideEVs

Most az Elektek forrásai is tovább erősítik ezt a felételezést. Állítólag a Tesla Grohmann jelenleg telepíti Fremontban a Roadrunner bevezető ú.n. pilot gyártósorát és már dolgoznak az ezt követő nagyobb kapacitású gépeken is. Ebből kap majd az austini Giga Texas is, ahol többek között a Semi és a Cybertruck készül majd. Meglepődnénk, ha Berlinbe nem ugyanez kerülne.

EZT OLVASTAD MÁR?  Spekuláció: 1 hónapon belül jöhet a Model Y

Többet, biztosat jövőhét kedden tudunk meg.

Elektromos autót használsz?