PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTklMjAlMjAlMjAlMjAlMjBLw7ZzesO2bsO2bSEiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JTIwJTIwJTIwJTIwJTIwS8O2c3rDtm7Dtm0hJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az elmúlt hétvégén azok is láthattak villanyautót a képernyőkön, akiket a hagyományos motorsport iránti rajongás szögezett le a televíziók elé, a 88. alkalommal megrendezett 24 órás Le Mans-i futam kiegészítő versenysorozataként futó Porsche Carrera Cup Deutschland versenyautóit ugyanis egy Taycan Turbo biztonsági autó vezette fel a rajtvonalhoz. Habár a fekete-fehér-piros köntösbe bújtatott tisztán elektromos Safety Car erre a különleges alkalomra készült – most van az 50. évfordulója annak, hogy a Porsche összesítettben először győzedelmeskedett a világhírű francia versenyen – a 911 GT3-asok kupájának mind a 11 összecsapásán ez a jármű ügyel majd a pilóták biztonságára. A megtisztelő feladat nem hullott csak úgy a Taycan ölébe, először bizonyítania kellett rátermettségét: míg az összes versenyautót teherautón szállította Franciaországba a Porsche, addig a biztonsági autónak a saját kerekein kellett megtennie a Bietigheim-Bissingen városában található központ és Le Mans közötti mintegy 830 kilométeres távolságot, nem kis meglepetést okozva a borvidékek szerpentinjein és az idilli kisvárosok utcáin. A Porsche Destination Charging töltőhálózatot, valamint az IONITY villámtöltőit használva késlekedés nélkül megérkezett úti céljához az 500 kW teljesítményű villanyautó, így szombaton be is mutatkozott a közönség előtt a Circuit de la Sarthe versenypályán. A Taycan nem az első konnektoros Safety Car, a plug-in hibrid BMW i8 Roadster, és korábban a Coupé változat is tündökölt ebben a pozícióban a Formula E futamokon. Biztosak lehetünk már abban is, hogy a nem túl távoli jövőben nem csak előfutóként, biztonsági autóként, de versenyzőként is megjelenik az elektromos hajtás a 24 órás versenyen, az alábbi Tweet szerint a Peugeot 2022-re készül. The Peugeot #LeMansHypercar project officially starts now! We reveal the category and exclusive drafts for @peugeotsport's 2022 electrified return to @FIAWEC racing with @TotalRacingENG here https://t.co/5EXSpxqxwf#NeoPerformance #PioneeringPerformanceAgain @24hoursoflemans pic.twitter.com/KXqtj84O7G — Peugeot (@Peugeot) September 18, 2020 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!