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 A kompakt A3 legújabb plug-in hibrid változatának bemutatását követően most a paletta másik végét vette kezelésbe az Audi, és a Q8 szabadidő-autó karosszériájára szerelte fel a töltőcsatlakozót, megteremtve ezzel a márka hetedik hálózatról is tölthető hibrid meghajtású autóját a 2019 közepén indított elektromosítási roham alatt. A Q8 TFSI e quattro két teljesítmény-fokozatban jelenik meg, mindkettőt ugyanazon hajtáslánccal, csak kissé eltérő konfigurációval: a munkán a legutóbbi Euro 6 AP szabvány szerinti 250 kW teljesítményű (450 Nm) 3.0-s TFSI benzinmotor, és egy 100 kW csúcsteljesítményű szinkronmotor osztozik. A kompakt villanymotor a nyolcsebességes tiptronic sebváltóval került egy házba. A Q8 55 TFSI e quattro esetében a rendszer összteljesítménye 280 kW 600 Nm nyomaték mellett, a 0-100 km/h gyorsulás így 5,8 másodpercbe telik, a végsebesség pedig 240 km/h. A Q8 60 TSFI e quattro erősebb, akár 340 kW-nyi teljesítményt is ki tud facsarni magából 700 Nm nyomatékkal, így a sprintet is négytized másodperccel gyorsabban futja, de a legmagasabb elérhető sebességet ugyanúgy 240 km/h-ra korlátozták a mérnökök. A csomagtér alatt elhelyezett folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor is közös a két típusban, ez egy 104 darab zacskós cellából álló csomag, aminek kapacitása 17,8 kWh. Ez a szerkezet 0,5 kWh-val több energia eltárolására képes, mint az, amivel a Q7 TFSI e quattro forgalmazása történik tavaly óta, ám most az a modell is megkapta az aksi legújabb generációját. A hajszálnyi kapacitás-növekedés mellett az Audi állítja, hogy ez az akku sokkal kompaktabb, és 40 kilóval könnyebb az előzőnél. A gyengébb Q8 PHEV hatótávolsága 47 kilométer a WLTP szerint, az erősebb változat pedig 45 kilométert megy el egy töltéssel tisztán elektromos módban az európai szabvány szerint. A villanymotor egészen 135 km/h-s sebességig képes biztosítani a hajtást a belsőégésű motor nélkül. 7,4 kW teljesítmény mellett az akkucsomag körülbelül két és fél óra alatt teletölthető. A csomagtér 505 litert kínál, ami lehajtott hátsó ülésekkel 1625 literre bővíthető. A kupés SUV konnektoros típusainak előrendelése a következő napokban indul a gyártó európai piacain. Németországban a Q8 55 TFSI e quattro 75.351 euróról indul a 16%-os áfával együtt, erre a vásárlók még 5625 euró támogatást is felvehetnek. A Q8 60 TSFI indulóára 92.800 euró. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!