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 A kompakt A3 legújabb plug-in hibrid változatának bemutatását követően most a paletta másik végét vette kezelésbe az Audi, és a Q8 szabadidő-autó karosszériájára szerelte fel a töltőcsatlakozót, megteremtve ezzel a márka hetedik hálózatról is tölthető hibrid meghajtású autóját a 2019 közepén indított elektromosítási roham alatt. A Q8 TFSI e quattro két teljesítmény-fokozatban jelenik meg, mindkettőt ugyanazon hajtáslánccal, csak kissé eltérő konfigurációval: a munkán a legutóbbi Euro 6 AP szabvány szerinti 250 kW teljesítményű (450 Nm) 3.0-s TFSI benzinmotor, és egy 100 kW csúcsteljesítményű szinkronmotor osztozik. A kompakt villanymotor a nyolcsebességes tiptronic sebváltóval került egy házba. A Q8 55 TFSI e quattro esetében a rendszer összteljesítménye 280 kW 600 Nm nyomaték mellett, a 0-100 km/h gyorsulás így 5,8 másodpercbe telik, a végsebesség pedig 240 km/h. A Q8 60 TSFI e quattro erősebb, akár 340 kW-nyi teljesítményt is ki tud facsarni magából 700 Nm nyomatékkal, így a sprintet is négytized másodperccel gyorsabban futja, de a legmagasabb elérhető sebességet ugyanúgy 240 km/h-ra korlátozták a mérnökök. A csomagtér alatt elhelyezett folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor is közös a két típusban, ez egy 104 darab zacskós cellából álló csomag, aminek kapacitása 17,8 kWh. Ez a szerkezet 0,5 kWh-val több energia eltárolására képes, mint az, amivel a Q7 TFSI e quattro forgalmazása történik tavaly óta, ám most az a modell is megkapta az aksi legújabb generációját. A hajszálnyi kapacitás-növekedés mellett az Audi állítja, hogy ez az akku sokkal kompaktabb, és 40 kilóval könnyebb az előzőnél. A gyengébb Q8 PHEV hatótávolsága 47 kilométer a WLTP szerint, az erősebb változat pedig 45 kilométert megy el egy töltéssel tisztán elektromos módban az európai szabvány szerint. A villanymotor egészen 135 km/h-s sebességig képes biztosítani a hajtást a belsőégésű motor nélkül. 7,4 kW teljesítmény mellett az akkucsomag körülbelül két és fél óra alatt teletölthető. A csomagtér 505 litert kínál, ami lehajtott hátsó ülésekkel 1625 literre bővíthető. A kupés SUV konnektoros típusainak előrendelése a következő napokban indul a gyártó európai piacain. Németországban a Q8 55 TFSI e quattro 75.351 euróról indul a 16%-os áfával együtt, erre a vásárlók még 5625 euró támogatást is felvehetnek. A Q8 60 TSFI indulóára 92.800 euró. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!