A nyilvánosan elérhető elektromos töltőállomások korlátozott száma a legtöbb országban továbbra is lassítja az elektromos közlekedésre való átállást, ott pedig, ahol a lakosság mellett a taxisok is szép számmal váltanak villanyautóra, konfliktusok forrása is lehet ezen töltők használata. Dániában ezért a Dantaxi és az E.ON közös projektbe kezdett, amely során kifejezetten a taxitársaság járművei számára telepítenek töltőoszlopokat. Koppenhágában a múlt héten adtak át egy ilyen helyszínt, amely a partnerek elmondása szerint a legnagyobb taxitöltő-állomás a skandináv országokban. „A város jelenlegi mintegy 300 elektromos taxijának nagy része a Dantaxihoz tartozik, és a rendelkezésre álló töltőállomások megtalálásának problémája olyan nagyra nőtt sofőrjeink számára, hogy a népszerű nulla kibocsátású járművek kapacitását nem lehet teljes mértékben kihasználni” – fogalmazott a Dantaxi kereskedelmi igazgatója, Vibeke Wolfsberg. Szerinte az E.ON-nal kötött partnerség nemcsak a taxisok számára lesz előnyös, hanem minden koppenhágai polgár profitál belőle. „Túl sok időt vesztegettünk el a rendelkezésre álló villamos energia kergetésére. Taxijaink gyakran túl sokáig közlekednek anélkül, hogy találnának elérhető töltőállomást. Ez kihat az ügyfelekre és a magán elektromos autók tulajdonosaira is, akik szerint az elektromos taxik túl sok nyilvános töltőállomást foglalnak el.”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 Forrás: Dantaxi Wolfsberg úgy véli, hogy a saját töltőállomás robbanásszerű növekedést okoz az elektromos taxizásban, ami hozzájárul ahhoz, hogy a Dantaxi 2025-re valamennyi dízeles meghajtású járművét kivonja a forgalomból. Hozzátette, hogy a jogi szabályozások (Koppenhága 2025-re karbonsemleges város szeretne lenni), és a világjárvány szemmel láthatóan rengeteg taxist ösztönzött az elektromosra való váltásra, hiszen nagyobb forgalmat, és alacsonyabb működési költségeket jelentenek, de sokan a töltőállomások hiánya miatt félnek villanyautót vásárolni. Ezzel a kezdeményezéssel várhatóan már 2022 nyarára 200 dízelautót cserélhetnek le a cégnél, 4 éven belül pedig talán mind a nagyjából 1700 szennyező jármű eltűnhet a Dantaxi flottájából. Pär Möller, az E.ON eMobility Nordic igazgatója, és Vibeke Wolfsberg, a Dantaxi kereskedelmi igazgatója, Forrás: Dantaxi A koppenhágai állomáson 5 darab ultramagas teljesítményű töltőberendezést helyeztek el, amely egyszerre 10 taxi töltését teszi lehetővé. Az elérhető legnagyobb teljesítmény 300 kW, így minden villanyautó az akkumulátorának képességeihez mérten a lehető leggyorsabban képes felvenni az elektromosságot. A Dantaxi és az E.ON úgy számol, hogy naponta körülbelül 400 taxi fordul majd meg az állomáson, mely a dán főváros délnyugati részén, a városközponthoz és a repülőtérhez egyaránt közel található. A töltőket egyelőre csak a taxitársaság sofőrjei vehetik igénybe. Amennyiben sikeresnek bizonyul a projekt, úgy további ilyen állomások telepítése várható Koppenhágában, Aarhus-ban, Aalborgban, valamint Odense-ben. Forrás: Dantaxi Az elektromos taxiflotta Magyarországon is bővülésnek néz elébe, hiszen a napokban bejelentették az új elektromosautó-vásárlási pályázatot, amelyen belül a taxivásárlást is támogatja az állam. Ennek részletei itt olvashatók. Júniustól újra pályázhatnak elektromos autó vásárlására a taxisok 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!