A Mercedes-Benz és a szilárdtest-akkumulátorok piacán vezető vállalat, a ProLogium technológiai együttműködési megállapodást írt alá a következő generációs akkumulátorcellák fejlesztésére. A német autógyártó euró milliókban mérve két számjegyű befektetést hajt végre a ProLogiumba, és helyet kap a vállalat igazgatótanácsában. Úgy tűnik a Mercedes-Benz (legalább) két vasat tart a tűzben, ha a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztéséről van szó. Nemrégiben a Factorial Energy nevű, szintén a szent grálként várt technológia fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalkozásba fektettek hasonló összeget.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 A sajtóközlemény szerint a Mercedes-Benz befektetésével a technológia fejlesztését és a ProLogium európai gyártókapacitás létrehozására vonatkozó tervét támogatják. A két cég együttműködése nem újdonság, Vincent Yang, a ProLogium Technology vezérigazgatója és alapítója elmondta, hogy már 2016-tól együtt dolgoznak a Mercedes-Benzzel az elektromos járművek akkumulátorcelláinak tesztelésén, ezért is különösen bizakodva tekint a szilárdtest-akku fejlesztés területén kezdődő együttműködésre. A 2006-ban alapított ProLogium az első akkumulátor gyártó a világon, amely képes a szilárdtest lítium-kerámia akkumulátorok tömeggyártására. Automatizált kísérleti gyártósoruk már közel 8000 db szilárdtest-akkumulátor mintacellát bocsátott a globális autógyártók rendelkezésére tesztelés és modulfejlesztés céljából. Terveik szerint 2022 végére a ProLogium befejezi egy GWh-s kapacitással rendelkező üzem létrehozását Tajpej közelében, ezt követően a világ fontosabb piacain bővítenék gyártókapacitásukat. Forrás: Mercedes-Benz A várakozások szerint a következő néhány évben megjelennek a Mercedes-Benz első, a ProLogiummal közösen fejlesztett szilárdtest-akkumulátorokkal szerelt tesztautók, az évtized második felében pedig személyautókba integrálnák az új technológiát, mivel a Mercedes-Benz egyes piacokon, ahol ezt a feltételek lehetővé teszik, 2030-ra teljesen elektromos gyártóvá alakulna. „Úgy gondoljuk, hogy a hatótáv és a hatékonyság jelenti az elektromos autók új mérőszámát az iparágban. A szilárdtest-technológia segít csökkenteni az akkumulátor méretét és tömegét. Azért dolgozunk együtt olyan cégekkel, mint a ProLogium, hogy biztosítsuk a Mercedes-Benz úttörő szerepét az autóiparban, ügyfeleink érdekében.” – mondta Markus Schäfer, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztésért és beszerzésért felelős technológiai igazgató. A Villanyóra podcast 109. adásában dr. Kun Róberttel, az ELKH Természettudományi Kutatóközpont tudományos főmunkatársával, szilárdtest-akkumulátor szakértővel beszélgettünk. Megkértük, magyarázza el a főbb különbségeket az akkumulátorok típusai között, segítsen megérteni mi is az a szilárdtest-akku amit mindenki vár, és menet közben áttekintettük az akkumulátorok fejlesztésének történetét is. Szó volt arról is, hogyan gyártják az aksikat, és mit várhatunk a Tesla szárazelektródás fejlesztésétől. Persze arról is megkérdeztük a szakembert, hogy mi a véleménye a különböző autógyártók szilárdtest-akkus bejelentéseiről, és mikorra érkeznek ezek sorozatgyártásba. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!