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 Aki nagyon követi a Tesla német gyárának építését annak nem újdonság, hogy egy sínpár fut keresztül a megvásárolt földterület egy részén. Most ezt is megvette a Tesla, és több funkciót is el fog látni. Járj vonattal munkába! Nem egyedülálló, inkább gyakori dolog, hogy egy hatalmas autógyárat részben vonatokkal szolgálnak ki. Mint nemrég megírtuk a BMW debreceni gyárának helyszíne mellett is elkészült már a vonatsín leágazás, de hogy visszatérjünk az amerikai gyártóhoz, a fremonti üzemnél is található ilyen infrastruktúra. Videó: így áll a BMW debreceni gyára körüli építkezés Egy ilyen gyárba rengeteg nyersanyagot kell szállítani, de a készterméket is megéri vonatra rakni, így valószínűleg a Teslánál sem bánták a helyszín kiválasztásakor, hogy a területen fut egy sínpár. A tervekből azt is tudjuk, hogy e mellé tervezik az egyik nagy logisztikai központot – nyilván nem véletlenül. A sínek azonban nem képezték eddig a Tesla tulajdonát, azok a DRE regionális vasúttársaságé voltak. Arról már korábban is lehetett hallani, hogy tárgyalások folynak a két cég között az adásvételről, de úgy tűnik ezek most sikerrel le is zárultak. Fekete: a sínpár jelenlegi nyomvonala; Piros: a telekhatár A vasúti összeköttetést azonban nem csak teherszállításra fogják használni. Jelenleg átépítés alatt van egy közeli vasútállomás, ami segít majd a munkába igyekvők ezreinek kiszolgálásában, de ez még nincs kész. Amíg ez így van, a német sajtó friss jelentése szerint a Tesla saját járatokat indít, amelyek közvetlenül a gyár területén egy ideiglenes megállóban állnak majd meg. A vállalat már most 2000 munkavállalóval rendelkezik a helyszínen, de ezt hamarosan 6000-re akarják bővíteni, ha pedig a korábbi tervek szerint tovább bővül a gyár, 10.000 fölé mehet a szám. Még ha ez több műszakra is oszlik szét, ekkora számok mellett logikus a tömegközlekedés igénybevétele és fejlesztése is. Újabban egyébként hallottunk olyan pletykákat is, hogy a sínpár egy része később majd elbontásra kerül és az új nyomvonal később majd közvetlenül a gyár területének határán fog haladni. Címlapkék: Tobias Lindh, Youtube Akit érdekel az építkezés legfrissebb állapota, annak ajánljuk Tobias Lindh videóit, aki a projektet követő három csapat közül talán a leghangulatosabb felvételeket készíti. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!