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 A jelek arra mutatnak, hogy egy váratlan lépéssel kezdődik az austini Model Y gyártása. A rejtélyes új modell mindjárt két új elméletet is generált. Te meg ki vagy? Az amerikai környezetvédelmi hatóság, az EPA adatbázisában egy különös új Model Y tűnt fel, egy olyan változat, amit eddig még nem láttunk. A hatóság alig másfél hete, március 3-án hagyott jóvá egy új változatot a Tesla olcsóbb SUV modelljéből, aminek összkerékhajtása van, de hatótávja csak 449 kilométer. Well, this is interesting. This does appear (at least on the surface) to be a whole new Model. Tesla could introduce a new entry level AWD Model Y with 279 miles of range. Maybe a 244 mile RWD version too. To bring down cost, maybe they’d use an LFP pack. 1/2 https://t.co/OlPcBVzLUK pic.twitter.com/d0KvRGo4J5 — Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) March 12, 2022 A Model Y hátsókerék hajtású, kis akkus változata már egyszer kapható volt Amerikában, de 2021 februárjában, mindössze másfél hónapnyi forgalmazás után levették a palettáról. A lépés igen meglepő volt és hivatalos magyarázatot sem kaptunk, csak találgatások voltak, hogy a 392 kilométeres hatótáv nem volt elég vonzó, vagy nem tetszett Musknak, aki már korábban is szkeptikus volt a 400 kilométer alatti autók életképességével kapcsolatban. Kínában jelenleg is kapható egy kis akkus változat az autóból, ami egy 60 kWh-s LFP aksival készül, de ezt nem raktuk be a táblázatba, mivel nincs hivatalos EPA hatótáv értéke, így félrevezető lett volna a kínai szabvány szerinti értékkel szerepeltetni. A fent szereplő hatótáv értékek mind az amerikai EPA norma alapján mért adatok. A rövid ideig forgalmazott amerikai SR változat ára még több áremeléssel korábbi, így inkább csak tájékoztató jellegű. Anno 7000 dollár különbség volt a kis és nagy akkus kiadás között. Az új változat érdekes hatótávja mellé van még egy különlegessége: a régi amerikai és a jelenleg kapható kínai kis akkus Model Y is hátsókerék hajtású volt, az új variáns viszont kétmotoros, összkerekes. Két elmélet Hogy pontosan mi is ez az új modell, arról két ellentétes elmélet kering, de mindkettő logikus a maga módján. Az első szerint az új variáns a már Kínában is forgalmazott 60-as LFP akkus autó, csak 2 motorral. Van ennek az elméletnek egy olyan változata is, hogy az új modellben a BYD Blade aksija található, mivel egy korábbi pletyka szerint a kínai vállalat idén márciusban kezdené meg szállítania Teslának az aksikat. Ezzel az elmélettel két probléma van. Az egyik, hogy a 60-as aksihoz túlzottan nagyvonalú a 449 kilométeres EPA hatótáv. A másik, hogy a legfrissebb pletykák szerint a Tesla nem volt elégedett a Blade Supercharger teljesítményével és a BYD-nek újra kellett terveznie pár részletet, hogy elérjék a 170 kW-os töltési teljesítményt, emiatt pedig csúszik a projekt. A másik elmélet már sokkal szimpatikusabb, mivel elegánsan old meg több problémát. Eszerint az új változat 4680-as cellákkal, Texasban készül. Ebben a felállásban Fremont gyártaná továbbra is a Long Range és Performance modelleket a már megszokott 2170-es cellákkal, míg a termelés kezdetén az austini gyár egy kis akkus 4680-as változattal indulna. #1 millió Ez több szempontból is segítené a céget. Amint azt láttuk az új cellák gyártása még nem halad a megfelelő sebességgel, így egy kis akkus változattal ugyanannyi cellából több autót lehet kihozni. Ez az elmélet ráadásul azt is megoldja, hogy az új, nagy akkus, 4680-as texasi Y ne ölje meg a 2170-es fremonti változat eladásait. Hosszú távon a Tesla azt tervezi, hogy mind Fremont, mind Austin minden Model Y változatot gyárt majd és az ügyfelek földrajzi közelsége alapján szállít egyik, vagy másik gyár. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!