Ismét drágább lett a Model 3 Magyarországon

A decemberi és a februári áremelés után, most ismét emelték az autók árait.

Minden is drágul

Ahogy arról már ma reggel beszámoltunk, Amerikában jelentősen megugrott a kereslet a Model 3 és Y iránt, ezért több verziónál újabb 1000 dolláros áremelést hajtott végre a vállalat. Ez önmagában még csak egy 350 ezer forint körüli emelést indokolna Magyarországon, csakhogy idő közben a forint is meredek esésnek indult, és az sem biztos, hogy már elértük a mélypontot. A Teslánál a rendelés pillanatában 36 ezer forintos foglalót kell fizetni, a vételár fennmaradó részét, ami a megrendelés után már fix, nem változik, az autó átvételekor kérik. Ez, jelenleg, a Model 3 esetében – a csúcsverzió kivételével – november. Ki tudja akkor mi lesz az árfolyam?

Így ma reggelre újabb 700.000 forinttal lett drágább a Model 3 alapváltozata, amely immár 18 millió fölé kúszott. Hasonló emelést eszközöltek a Long Range változaton is, ami eddig éppen 21 millió alatt volt, most pedig 21,7 millióba kerül. Érdekes, hogy a Performance ára nem emelkedett és ennek szállítási határideje is jóval rövidebb, két hónapon belül megkapjuk a kocsit. Így most már „csak” 1,9 millió a felár a nagy akkusra, és miénk lehet a legerősebb változat. Itt a különbség korábban 2,6 millió forint volt.

Az árak változása még akkor is jelentős, ha tudjuk, hogy korábban az alapmodell 15 milliós vételára Európában a második legalacsonyabb volt és csak az állami támogatás értékhatára miatt lett jóváhagyva a központban. Ahogy egyértelművé vált, hogy a támogatás nem újul meg, árat emelt a Tesla. 4,5 hónap alatt összesen 3,1 millióval lett drágább a kis akkus Model 3, ami 20%-os drágulás. Az is igaz ugyanakkor, hogy idén februártól már 10%-kal nagyobb akkuval, gyorsabb fedélzeti számítógéppel, li-ion kisakkuval, és több apróbb újdonsággal kapjuk az autót.

A Long Range esetében tavaly október óta 9%-kal, a Performance változatnál pedig mindössze 3%-kal emelkedtek az árak, így egyértelmű, hogy a különböző változatok iránti kereslet is befolyásolta az áremelés mértékét.

A Tesla Model Y esetén az árak a típus magyar előrendelésnek tavaly júliusi kezdete óta változatlanok, annak ellenére, hogy idő közben nagyobb kapacitású akkupakkokat és 5%-kal nagyobb hatótávot kapott a típus. A kis akkus Model Y továbbra is csak Kínában érhető el, és a világ legtöbb országában 10-15% felárat kell fizetni az SUV testvérért az azonos felszereltségű Model 3-hoz képest. Ez alól csak Németország a kivétel, ahol mindössze 4-8% a többletköltség. Az Y indulóára itthon 24,8 millió forint.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.