PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 03. vasárnap

Tegnap délután, az online közvetített 4xe Day rendezvényén a Jeep bemutatta átfogó elektrifikációs stratégiájának következő lépcsőfokát, amellyel célja, hogy vezető pozíciót szerezzen a világ zéró emissziós sportterepjáró-gyártó vállalatai között. A Stellantis csoporthoz tartozó amerikai márka kínálatában gazdagon találhatunk plug-in hibrid meghajtású modelleket, ám az elektromosítás most következő szakasza már a teljesen villanyos járművekről fog szólni. Most ki is derült, melyek lesznek ezek.

Nem titok, hogy a Jeep hamarosan piacra dob egy kis méretű SUV-t, amiről az első képeket már idén év elején megmutatta. Ez az autó a Jeep Avenger nevet fogja viselni, és az első olyan teljesen elektromos autó lesz a márkánál, amely gyártásba is kerül. Ezt azért fontos kiemelni, mert a Jeep kísérletezgetett korábban a tisztán elektromos hajtással bemutató jelleggel – aki kíváncsi, mire képes az ikonikus Wrangler villanymotorral, itt olvashatja el a cikkünket.

A szupersportautókat is legyorsulja a Jeep terepjárója

A Jeep Avenger 2023 elején érkezik meg az európai bemutatótermekbe, és méretben a Renegade alá kerül, ami azt jelenti, hogy a vállalat valaha készült legkisebb modellje lesz. Sajtóértesülések szerint az Avenger a Stellantis e-CMP padlólemezére épül, amelyet a vállalatcsoport a belsőégésű motorral és villanyautóként egyaránt elérhető modellek alatt használ. Kétkerék-, és négykerék-meghajtású változatok egyaránt készülni fognak.

Hatótávnak körülbelül 400 kilométert adott meg a gyártó, további műszaki adatokat október 17-én, a Párizsi Autószalon sajtónapján tudhatunk meg, ekkor indul az előrendelés is. A modellt Lengyelországban, Tychy városában fogják összeszerelni.

Ám ez még nem minden, ami elhangzott a Jeep előadásán. Kiderült, hogy összesen négy villanyautó jelenik meg 2025-ig az amerikai és európai piacokon. Az Avenger mellett a Recon névre keresztelt, a kezdetektől fogva elektromosnak tervezett, és kizárólag zéró emissziós hajtással kínált modell is megjelenik, ez a jövő évben mutatkozik be, és 2024-ben indul a gyártása Észak-Amerikában, ahonnan számos piacra, többek között Európába is exportálni fogják. A modellt a Wrangler ihlette, és levehető tetővel és ajtókkal várja majd a terepre induló villanyautósokat.

Szintén a jövő évben mutatkozik be és 2024-től gyártják Észak-Amerikában a jelenleg Wagoneer S kódnév alatt fejlesztett prémium SUV-t, amit 640 km hatótávval, 600 lóerővel, és körülbelül 3,5 másodperces 0-96 km/h-s gyorsulással fog piacra engedni a Jeep. 4×4 hajtás, kiváló terepi képességek, LED világítású hűtőmaszk, és rengeteg fejlett technológia – ezt ígéri a Wagoneer S vásárlóinak a vállalat.

A negyedik modell kilétéről egyelőre nincs információ.

A Stellantis az úgynevezett Dare Forward 2030 hosszú távú stratégiát követve igyekszik átállni emissziómentes működésre, amelynek része, hogy a Jeep márka 2030-ra kizárólag villanyautókat fog értékesíteni Európában, az Amerikai Egyesült Államokban pedig az eladások felét adják majd a tisztán elektromos autók a tervek szerint.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.