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
auto
2024. 04. 27. szombat

A tavalyi Easter Jeep Safari off-road autós esemény arról maradt emlékezetes az elektromobilitás iránt érdeklődők számára, hogy itt mutatta be a Jeep a Wrangler Magneto névre keresztelt egyszeri koncepcióautóját, amelyben a hagyományos járművek kezelőelemeit (kuplung, manuális sebváltó) ötvözte a tisztán elektromos hajtással. Az idén április 9. és 17. között tartott rendezvényen befutott a 2.0-s változat is.

Kuplunggal és kézi váltóval épített villanyautót a Jeep

A Jeep úgy véli, hogy a Wrangler Magneto kiválóan bizonyítja, hogy ez az ikonikus terepjáró még akkumulátoros elektromos hajtással is hű képes maradni hírnevéhez, de az új verzió már arról tanúskodik, hogy a lehetőségek nem értek véget a tavalyi tanulmánnyal. A Wrangler Magneto 2.0 sokkal erősebb elődjénél, az első tengelyre telepített egyedi, axiális fluxusú villanymotorja 625 lóerő leadására képes, és 1153 Nm nyomatékot küld a kerekekhez, ami több mint háromszorosa a tavalyi értéknek. A hajtásláncot érintő változtatások miatt az autó tengelytávját kb. 30 centiméterrel megnyújtották.

Jeep Wrangler Magneto 2.0 Concept

A meghajtórendszer maximális áramerősségét feltornázták a korábbi több mint kétszeresére, 600 amperre, amelyet 10 másodpercig képes tartani az autó. Ez jól jön a sziklamászás során, és gyorsulásnál is: a Magneto 2.0 két másodperc alatt eléri a 60 mph (kb. 97 km/h) sebességet álló helyzetből – ezt tavaly még körülbelül 6,8 szekundum alatt tudta teljesíteni. A jármű megtartotta a manuális hatsebességes váltóját, ami a Jeep szerint segíti a sofőrt, hogy folyamatosan maximális kontroll alatt tartsa a terepjáró hajtásrendszerét.

Jeep Wrangler Magneto 2.0 Concept

Az elektromosságot 70 kWh akkumulátor tartja, amelyet négy részre szedett szét és osztott el az autóban a Jeep az optimális tömegeloszlás érdekében. Azt idén sem árulták el az amerikaiak, hogy ez a 800V feszültségű rendszer mekkora hatótávot biztosít a Wranglernek.

A Jeep kínálatába 2023-ban érkezik az első megvásárolható villanyautó, amelyet ebben a cikkben mutattunk meg.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.