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
auto
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

Arról már többször írtunk, hogy a Tesla Ausztrália, illetve Kalifornia egyes részein a helyi áramszolgáltatóval és a cég napelemes, akkutárolós privát ügyfeleivel karöltve virtuális erőműveket hozott létre. Máshol a Megapack üzemeltető energiaszolgáltatók profitmaximalizálását segítik az Autobidder nevű szoftverükkel, ami akár dollármilliókat is termelhet azzal, hogy automatizálja az áramkereskedelmet és mindig a legmagasabb tőzsdei ár idején adja el az elektronokat, majd, később, olcsón feltölti az aksikat.

Most a két rendszer működési elvét összekapcsolva saját áramszolgáltatót indítottak Texasban. Ez a Tesla Electric.

Közvetlenül

A lakossági virtuáliserőmű-projektek a csúcsidei, illetve karbantartás, vagy előre nem tervezett meghibásodások idején a sok kicsi sokra megy elve alapján segítik az áramszolgáltatót az üzembiztonság garantálásban. Amikor a szolgáltató jelzi a Teslának, hogy szükség lesz a segítségre, a cég az ügyfelek Powerwall aksijait ütemezett töltési ciklusba kapcsolja, így mire kell, mindegyik 100%-on várja a bevetést. Cserébe a szolgáltató jóváírást, illetve egyéb kedvezményeket biztosit az ügyfélnek. Egy-egy otthoni Tesla akku ugyan csak 13 kWh áramot tárol, de amikor több ezer ügyfél rendszerét vezérli egyszerre a cég szoftvere, az már szemmel jól látható teljesítmény és kapacitás.

Tesla Powerwall V2

Az ipari oldalon az Autobidder nevű szoftver használja ki az áramtőzsde és a több tíz, vagy száz GWh kapacitású Megapack telepek lehetőségeit, sokszor töredékére csökkentve az elsősorban frekvenciaszabályozásra, illetve a megújulók csúcsidei többletének tárolására telepített akkuparkok megtérülési idejét.

Most Texasban a Tesla Electric valami hasonlót valósít meg, csak közvetlenül, a szolgáltató kiiktatásával.

A szolgáltatás később más államokra is kiterjed majd, de most első lépésben a cég új székhelyének helyet adó Texasban, ott is azokon a területeken lépett színre, ahol a felhasználók szabadon választhatnak elektromos szolgáltatót. A belépés feltétele, hogy rendelkezni kell Tesla Powerwall otthoni energiatárolóval – ha ez nincs, esetleg napelemekkel sem rendelkezünk, akkor a vállalat Energy üzletága természetesen ezt is tud telepíteni.

Tesla Electric a Tesla appban.

A Tesla tarifájának lényege, hogy a napelemekhez kötött aksikban tárolt energiát a cég eladja amikor a tarifa magas, és akkor tölti vissza, amikor az alacsony. A fenti képen a példa azt mutatja, hogy a rendszer valós időben figyeli a környékünkön lévő áramtarifákat, és akkor ad el, amikor az 32 cent, azaz 122 forint 1 kWh, valamint akkor tölt vissza, amikor az áram csak 14,7 cent, tehát 56 forint. A vállalat garantálja, hogy csak 100%-ban texasi termelésű, megújuló energiát használ az ügyfelek hálózati igényének fedezésére.

Az ügyfelek így teljesen megújuló energiát használhatnak, miközben krediteket kapnak az eladott áram után, amely csökkenti villanyszámlájukat. A rendszer működését, és az egyenleg alakulását az ügyfelek természetesen nyomon követhetik a Tesla a telefonos applikációja segítségével

2600 kiserőmű dolgozott együtt, hogy ne aludjanak ki a fények

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás