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
auto
2024. 04. 24. szerda

Elektromos lehet a Mazda 3 utódja

elektromos autó

Felcsillant a remény, hogy a Mazda a közeljövőben egy nagy hatótávval rendelkező elektromos szedánt dobhat piacra. Legalábbis a The Drive magazin munkatársai által kiszúrt Mazda 3 utódnak tűnő szabadalom egyértelműen erre utal.

A Mazda viszonylag későn lépett be az elektromos autók piacára az MX-30-cal. Az Egyesült Államokban nem is lett igazán népszerű a modell, de Európában és Magyarországon kedvelik és veszik a vásárlók annak ellenére, hogy a gyártó maga is többször hangsúlyozta, hogy a kis akkumulátor miatt inkább második autónak szánják. Aki városi rohangálósnak választja biztosan nem fog csalódni benne, hiszen őt nem zavarja a kis hatótáv és a konzervatív töltési teljesítmény, számára fontosabb a minőségi kidolgozás és a kiemelkedő biztonság.

Ha a bejegyzett szabadalom valóban megvalósul, akkor a cég következő elektromos modellje a Mazda 3 utódja lehet. Ezzel a japán gyártó – szokás szerint – kissé szembe helyezkedhet a divattal, amennyiben nem egy SUV modellből készítik el második villanyautójukat, hanem egy alacsonyabb építésű kompakt szedánt választanak.

A szabadalomból sok konkrétum persze nem derül ki egyelőre, de az alvázba építendő méretes, ugyanakkor lapos akkumulátor előre vetíti az MX-30-nál nagyobb hatótávot. A rajzokon a villanymotor az első kerekek közé van beépítve, de a szabadalomból az is kiderül, hogy hátsókerekes vagy összkerekes megoldásra is alkalmas lenne az újdonság. Az autó méretei egy 4-5 személyes modellre utalnak, ami megerősíti a feltételezést, hogy az új Mazda 3-ról lehet szó.

Villanyautó teszt: Mazda MX-30

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.