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 Idén márciusban tovább nyílt az olló a tisztán elektromos és a plugin hibrid állomány mérete között Magyarországon. Rekord közeli rendszámkiadás mellett 69.466-ra növekedett a környezetkímélő járműállomány hazánkban. Ebből március végén 38.420 darab volt tisztán elektromos, 30.686 példány pedig az elektromos meghajtás mellett rendelkezett még klasszikus üzemanyagtöltő nyílással is. Az egyéb zéró emissziós állomány (lényegében hidrogén üzemanyagcellás járművek) márciusban sem nőtt, így tavaly július vége óta változatlanul 5 darabot tartanak nyilván ezekből a Belügyminisztériumban. Márciusban összesen 2181 járműre adtak ki zöld rendszámot, ami megközelíti a kiugróan magas tavaly márciusi adatot, és az után a valaha mért második legmagasabb érték. Ezen belül már harmadik hónapja növekszik a tisztán elektromos járművek száma. Márciusban már 1401 teljesen tiszta járműre került rendszám, ami ugyan a harmadik legerősebb hónapot jelenti, de így is 7,9%-os visszaesést jelent a kiugró tavaly márciusi adathoz képest. Megtört viszont a tölthető hibridek lendülete, amikből 2023 márciusában már kevesebb kapott hatósági jelzést, mint egy hónappal korábban, bár a 745-ös érték így is a valaha mért második legmagasabb adat, és 4,2%-kal magasabb, a tavaly ilyenkori értéknél. A zöld rendszámos elektromos motorkerékpárok száma 352-re nőtt, de a márciusban átadott 35 motor nem csak a valaha mért legmagasabb érték, de 133%-os növekedés is tavalyhoz képest. Egyben azt is jelenti, hogy az összes eddig eladott ilyen jármű 10%-a idén márciusban került a forgalomba. Dátum Kategória szerinti bontás Területi eloszlás Összesen Motorkerékpár 5E 5N 5P 5Z Budapest Vidék 2022. március 31. 99 24.780 14.500 8.477 3 20.199 27.660 47.859 2022. április 30. 117 25.897 14.955 8.627 4 20.833 28.767 49.600 2022. május 31. 137 27.036 15.422 8.869 4 21.531 29.948 51.478 2022. június 30. 153 28.077 15.782 9.019 4 22.075 30.958 53.035 2022. július 31. 179 29.244 16.210 9.214 5 22.786 32.068 54.852 2022. augusztus 31. 209 30.440 16.625 9.386 5 23.454 33.212 56.665 2022. szeptember 30. 237 31.602 17.094 9.544 5 24.156 34.330 58.482 2022. október 31. 253 32.596 17.576 9.699 5 24.848 35.284 60.132 2022. november 30. 271 33.811 18.112 9.850 5 25.592 36.460 62.052 2022. december 31. 282 34.754 18.587 9.966 5 26.131 37.466 63.597 2023. január 31. 296 35.761 19.013 10.109 5 26.677 38.510 65.187 2023. február 28. 317 37.019 19.684 10.257 5 27.396 39.889 67.285 2023. március 31. 352 38.420 20.253 10.433 5 28.154 41.312 69.466 forrás: BM Érdemes megemlíteni, hogy a Totalcar által az idei év első negyedévéről megszerzett részletes adatok alapján motorkerékpárból 1488 új példány került értékesítésre 2023 első három hónapjában. Ha ebben a kategóriában nem volt jelentős elektromos használt import (joggal feltételezhetjük, hogy nem), akkor az első negyedévben frissen felrendszámozott 70 példány 4,7%-ot jelent az értékesítésben. Dátum Járműtípus bontás az 5E kategórián belül Autóbusz Személygépkocsi Tehergépkocsi Vontató Összesen 2022. március 31. 104 23.398 1.277 1 24.780 2022. április 30. 104 24.451 1.341 1 25.879 2022. május 31. 111 25.534 1.399 2 27.046 2022. június 30. 124 26.462 1.487 4 28.077 2022. július 31. 131 27.566 1.542 5 29.244 2022. augusztus 31. 141 28.625 1.668 6 30.440 2022. szeptember 30. 143 29.700 1.754 6 31.602 2022. október 31. 144 30.608 1.836 8 32.596 2022. november 30. 144 31.732 1.927 8 33.811 2022. december 31. 144 32.587 2.014 9 34.754 2023. január 31. 154 33.489 2.108 10 35.761 2023. február 28. 154 34.688 2.165 12 37.019 2023. március 31. 156 35.984 2.268 12 38.420 forrás: BM Bár igazán pontos statisztikáink nincsenek, de a Magyar Gépjárműimportőrök és a BM által kiadott adatok összefésülésével képet kaphatunk a használtautó import első negyedéves alakulásáról is. Az utóbbi időben egyre több helyről lehetett hallani, hogy a használtautó értékesítés az utóbbi fél évben jelentősen belassult, amit részben az alábbi számok is alátámasztanak. Személyautók (2023. Q1) Zöld rendszám (BM) Új autó eladás (MGE) Használt import (számítás) tisztán elektromos 3.397 1.655 1.742 plugin hibrid 2.133 1.421 712 összesen 5.530 3.076 2.454 A teljes személyautó piac a 2022-es 28.690 darabos (kivonás előtti) szintről 861 darabbal 29.561-re nőtt (3% növekedés a tavalyi 11%-os csökkenés után). Ebből a tavalyi első negyedévben 1272 darab volt tisztán elektromos, míg idén már 1655 (383 db, 30% növekedés a tavalyi 127% után). Az újként értékesített tölthető hibridek piaca a tavalyi 1269-ről 1421-re nőtt (152 db-os, illetve 12%-os növekmény a tavalyi 38%-os növekedés után). A külföldről használtként behozott autók száma viszont látványosan visszaesett, hiszen tisztán elektromosból 222-vel (-11,3%) tölthető hibridből pedig 514-gyel (-41,9%) jött kevesebb az országba az idei első negyedévben, mint tavaly ilyenkor. Összességében a tölthető autók használt importja 23,1%-kal esett vissza. Személyautók* (2022. Q1) Zöld rendszám (BM) Új autó eladás (MGE) Használt import (számítás) tisztán elektromos 3.236 1.272 1.964 plugin hibrid 2.495 1.269 1.226 összesen 5.731 2.541 3.190 * nincs zöld rendszám adat járműkategóriára lebontva 2022. december végéről, ezért ott az 5E és az 5P+5N kategóriák adatait vettük figyelembe; becslésünk szerint ebből maximum 100 jármű lehet, ami nem személyautó A Totalcar fentebb már említett cikkéből az is kiderül, hogy az első negyedévben a Tesla 451 autót értékesített Magyarországon, amivel a márkák ranglistáján a 19. helyet szerezte meg a Mazda (462) mögött és a Peugeot (402 db) előtt. Ezzel a Tesla a teljes újautó piacból 1,5%-ot csippentett ki magának (tavaly ugyanebben az időszakban 162 autóval 0,6%-os részesedést ért el), viszont a tisztán elektromos autók 1655 darabos piacán a Tesla eladása már 27,2%-os piaci részesedésre volt elegendő. Már minden tizedik új autó tölthető Magyarországon Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!