A korábbinál tágasabb utastér, tisztán elektromos hajtás, és a jól megszokott go-kartos feeling – ezeket kínálja az idén harmadik generációjába lépő Mini Countryman, amely a márka történetének legelső, összkerékmeghajtású villanyautóját hozza el a vásárlóknak. A teljes premierre még várunk, de a BMW Csoport legújabb közleménye számos új információt tartogatott az újdonságról. A városi kisautóiról ismert brit márka portfóliójában a Countryman a legnagyobb modell, de még így is jelentős méretnövekedésen esik át a jelenlegi nemzedékéhez képest: 4429 mm-es hossza 13 centivel nő a korábbihoz képest, magassága pedig közel 6 centiméteres növekedés után eléri az 1613 millimétert, nagyobb fejteret kínálva utasainak. A jármű két hajtásváltozatban lesz elérhető: a Mini Countryman E 140 kW/191 LE teljesítményt kínál, míg a Mini Countryman SE ALL4 két villanymotorjával maximálisan 230 kW/313 LE leadására képes. Ez utóbbi esetében mindkét tengelyre szerelnek egy-egy motort a mérnökök, így mind a négy kerék részt vesz a meghajtásban. A villanyautó hatótávolsága a 64,7 kWh-s akkupakkal 450 kilométer, ami minden bizonnyal a kétkerekes változatra igaz, az ALL4 hajtás pedig egy kicsit le fog csípni ebből az értékből. Az új Countryman sorozatgyártása idén novemberben kezdődik Lipcsében, s így ez lesz a márka legelső modellje, amely Németországban lát napvilágot. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!