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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Green Cell neve ismerősen csenghet azoknak, akik kerestek már utángyártott akkumulátort laptopjukhoz, mivel a lengyel vállalat ismert szereplő ezen a piacon, de sokféle termékhez készítenek akkumulátort, töltőt – még napelemes üzletáguk is van. Vállalat villanyautókhoz is gyárt fali és mobiltöltőket, illetve töltőkábeleket, február végén azonban egy érdekes újdonsággal álltak elő.

Az új, Habu névre keresztelt hordozható autótöltőhöz ugyanis nincs a szokásos féltégla, a nagy méretű és nehéz elektronikai doboz, hanem mindent a töltőfejbe integráltak.

Majdnem tökéletes

A Habu (avagy EVGC01) lényege, hogy az összes elektronikát a töltőfejbe integrálták, sőt, még ennél is tovább mentek.

 

A Type 2-es csatlakozó mögé ugyanis került egy LCD kijelző is, amelyen a töltés főbb paramétereit követhetjük nyomon, és még egy haptikus motornak is jutott hely, hogy rezgéssel is kommunikálhasson felénk a töltő.

A gyártó egy mobilapplikációt is készített, amely mind a két nagy operációs rendszerre elérhető, és segítségével állíthatjuk a töltés paramétereit, de nyomon követhetjük a költségeket és a napi, heti, havi statisztikákat is. A töltő a Bluetooth kapcsolaton kívül GSM hálózatra is tud csatlakozni., és a rajta lévő gomb segítségével kinyithatjuk a Teslák töltőfedelét is.

Hogy mennyire praktikus a kialakítás arra jó példa, hogy a Type 2-es csatlakozó fejébe egy LED lámpát is beépítettek, amellyel megvilágíthatjuk az autó töltőnyílását, hogy könnyebben megtaláljuk azt a sötétben. Hogy ez miért nem jutott még senkinek az eszébe?! Zseniális!

Az egész berendezés IP55-ös, a töltőfej IP67-es minősítést kapott és a gyártó azt ígéri, hogy a töltőt minden olyan biztonsági rendszerrel ellátták, ami egy falitöltőben is megtalálható, így monitorozza a hőmérsékleteket, a feszültséget, a földelést és az áramszivárgást is.

A weboldal szerint a töltőfej azt is túléli, ha áthajtanak rajta egy autóval – bár arról nem vagyunk meggyőződve, hogy ezt az LCD kijelző is így gondolja.

A Green Cell szerint egyébként a berendezés kiváltja a fali töltőt és a mobil töltőt is, miközben a hétméteres kábellel együtt csak 3,15 kg a súlya.

A műszaki paraméterekre térve, a töltő maximális teljesítménye 11 kW, háromfázisú csatlakozás esetén, amelyhez jól jön a kábel fali-végén található IEC 60309 szabványú CEE 16A 5P öt pólusú csatlakozó. Ehhez csak egy megfelelő aljzatot kell felszerelni a garázsba, töltőre nincs szükség. A megoldás szépséghibája, hogy így viszont nem tudunk normál fali konnektorról tölteni, ha egy szálláson van szükség delejre, de más gyártóknál láttunk már ilyen villásdugó átalakítót, úgyhogy az megoldás lehet erre a problémára.

Ha egy fázisról használjuk a töltőt, akkor 6 A és 13 A között 1,2-3.1 kW teljesítményre képes, ám kettő óra után leszabályoz 6 Amperre. Két fázisról 2,4-7,2, háromról pedig 3,6-11 kW között tudunk tölteni, így leginkább azoknak ajánlható, akik több fázissal rendelkeznek otthon.

A praktikus kialakításnak és a kényelemnek azonban ára van, míg a gyártó falitöltői 600, addig a Habu 900 euróba, 330 ezer forintba kerül.

Barkács-falitöltő a Tesla új terméke

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.