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 Ma este tartotta a megújult EL6 és a vadonatúj ET5 Touring globális premierjét a NIO, ami két újabb kínai tisztán elektromos autót jelent az európai vásárlók számára – az előbbi a közepes méretű prémium SUV szegmenst gazdagítja, az utóbbi pedig prémium kombiként érkezik. Az élőben közvetített eseményen a műszaki tulajdonságok mellett az európai árakat, és a forgalmazás kezdetének időpontját is elárulták. EL6 Az EL6 legelső generációja 2019-ben jelent meg a kínai piacon, és ez a márka legkelendőbb modellje. Az új generáció, amely teljesen új műszaki alapokra épül, és egyben magára ölti a NIO legfrissebb dizájnvilágának jellemzőit, folytatja elődjének népszerűségét – május végén, az előrendelés megnyitásának első három napján összesen több mint 30.000 potenciális vásárló jelentkezett be az újdonságra. Ha valakinek esetleg nem lenne ismerős ez a villanyautó, annyit érdemes tudniuk, hogy Európába eredetileg ES6 néven szállították, ám miután a NIO az elnevezés miatt pert vesztett az Audival szemben, EL6-ra nevezték át.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 Az új EL6 duplamotoros konfigurációban kerül piacra, elöl egy 150 kW teljesítményű indukciós motor, hátul pedig egy 210 kW-os állandó mágneses motor dolgozik együttesen 360 kW csúcsteljesítményért és 700 Nm csúcsnyomatékért. A legújabb szilícium-karbid technológiának köszönhetően a villanymotorok közel 94%-os hatékonysággal tudnak mozgási energiát előállítani az elektromosságból. A 4,854 méter hosszú, 1,995 méter széles, és 1,703 méter magas SUV gyorsulása a sportautókéval vetekszik, mindössze 4,5 másodperc alatt elérhető a 100 km/h álló rajtból. A NIO modelljeihez jelenleg két akkumulátorméret közül lehet választani, 75 kWh-val az EL6 406 kilométert megy el, 100 kWh-val pedig 529 km a hatótáv a WLTP szabvány szerint. A későbbiekben 150 kWh-s aksi is elérhető lesz. Az autóba egy 12,8 colos AMOLED központi kijelzőt szereltek be, továbbá egy 10,2 colos HDR kijelző is segíti a sofőrt a vezetés során. A jármű rendszerei OTA frissítésekkel tarthatók naprakészen. Elektromos vonóhorog elérhető lesz az autóhoz, amely maximálisan 1,2 tonna vontatására alkalmas. Az EL6 öt európai országban jelenik meg (Németországban, Hollandiában, Svédországban, Dániában és Norvégiában). A németeknél 65.500 euró a modell indulóára a kisebb aksival, és 74.500 eurót kell fizetni a nagyobb akkus változatért. A vásárlók akár bérelhetik is az aksit, ennek havidíja 169, illetve 289 euró. A BaaS (Battery as a Service) szolgáltatás felhasználói hozzáférhetnek a NIO akkucserélő állomásaihoz, amelyekből jelenleg több mint 16 működik Európában. A tervek szerint az év végére eléri a 70-et az állomások száma. Az online konfigurátor augusztusban indul, az európai kiszállítás pedig 2023 utolsó negyedévében kezdődik. ET5 Touring A NIO másik újdonsága, az ET5 Touring a legelső kombi a márka kínálatában. A modell a szedán változatra épül a hátsó rész meghosszabbításával és a tetővonal elnyújtásával a hátsó szpojlerig. A kombi 4,790 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,499 méter magas, és 2,888 méter a tengelytávolsága. Csomagtere összesen 1300 liternyi helyet kínál, az egymástól függetlenül dönthető hátsó ülések pedig kiemelt funkcionalitást kínálnak nagyobb eszközök szállításához. A bemutatón elmondták, hogy a fényekkel való játék és a nappalihoz hasonló belső tér kialakítása fő szempont volt a tervezésnél, így az 1,35 négyzetméteres panoráma üvegtető fontos eleme a járműnek. Nio ET5 Az ET5 Touring ugyanazt a hajtásrendszert használja, mint az EL6, ám fél másodperccel jobban gyorsul, és a hatótávja is nagyobb – 456 kilométer, illetve 590 kilométer akkumérettől függően. A modell már előrendelhető ugyanazon az öt európai piacon, mint az EL6. 75 kWh-s akkuval 59.500 euróba kerül a kombi Németországban, 100 kWh aksival pedig 68.500 az indulóár. Mindkét modellre érvényes a NIO azon kedvezménye, hogy akik július 31-ig regisztrálnak az autóra, és október 31-ig véglegesítik a rendelést, ingyen Comfort csomagot kapnak számos kényelmi extrával, például masszás ülésekkel és kormányfűtéssel. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!