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
auto
2024. 05. 05. vasárnap

A Stellantis még nem tudja mit akar

elektromos autó

A Ford és a GM döntése után természetesen mindenki arra kíváncsi, hogy ki lesz a következő, mely nagy autógyártó vált csapatot és veszi át a Tesla töltőszabványát.

A Reuters most a Stellantist kérdezte meg, és olyan választ kaptak, amibe szinte bármit bele lehet magyarázni.

Időzítés

A Stellantis helyzete roppant érdekes, mert bár a holland székhelyű konglomerátum az első Fiat 500e formájában korábban már kínált villanyautót Amerikában, jelenleg egyetlen tisztán elektromos modelljük sincs a tengerentúlon. A Chrysler, a Dodge, a Jeep és a RAM révén azonban olyan nagy történelmi márkákat birtokol, amelyek mind az eladási darabszámok, mind az érzelmi kötődésük révén nagyon fontosak a hazai piacukon.

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

A hírportál kérdésére, miszerint követi-e a Ford és a GM példáját a vállalat, a cég szóvivője azt közölte, hogy

jelenleg még elemzik az NACS szabványt, és várják, hogy a jövőben többet mondhassanak a témában.

Azt is hozzátették, hogy céljuk, hogy ügyfeleiknek a lehető legjobb töltési élményt biztosítsák, és partnereiken keresztül a Free2Move Charge szolgáltatásuk ezt lehetővé is teszi.

Az autógyártó különös módon egyébként irigylésre méltó helyzetben van azzal, hogy jelenleg nem kínál tisztán elektromos modelleket az országban, de több ilyen típus is bevezetés előtt áll. Az első fecskék az Európából ismert Ducato amerikai változata a RAM Promaster, valamint a Fiat 500e lehetnek – előbbi még idén év végén, utóbbi, pedig jövő év elején várható az országban. Ezeket a RAM első elektromos pickupja, az 1500 REV követi majd, szintén valamikor jövőre. Ez még elegendő időt adhat arra, hogy, ha úgy döntenek, szabványt válthassanak az autók bevezetése előtt, ráadásul egyetlen jelenleg forgalmazott modelljük ügyfelének sem kell adaptereket küldeni, vagy az autójuk töltőjét átépíteni.

Sorozatban jelentkeznek be a töltőgyártók és hálózatok a Tesla szabványára

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.