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 Lengyelország az Európai Unió bíróságához készül fordulni a nemrég bevezetett 2035-ös károsanyag kibocsátási szabályozás miatt, ami gyakorlatilag a belsőégésű motorok kivezetését jelenti a piacról. Lehet esélyük egy elfogadott döntés ellen? Nem hagyják annyiban Hosszú egyezkedés után, és kompromisszumok árán, de március végén végleg megszavazták az EU illetékes testületei azokat a 2035-től életbe lépő normákat, amelyek a gyakorlatban a belsőégésű motorok kivezetését jelentik a személyautók és kishaszongépjárművek piacról. Bár a parlament hagyott egy kiskaput az e-üzemanyagok révén, a dolgok jelenlegi állása szerint a drága, és vitatott környezetvédelmi értékű megoldás legfeljebb a drága és kisszériás sportautók, és egyes speciális járművek gyártásánál tarthatja életben a benzin és dízelüzemű meghajtást. Végleg megszavazták 2035-öt Lengyelország végig a tervezet ellen volt, és nem is szavazta meg azt, ám mivel az Európai Bizottság, a Parlament és az illetékes miniszterek többsége is az új szabályozás bevezetése mellett döntött, az rájuk is kötelező érvényű. A lengyel közlekedési miniszter azonban most arról tájékoztatta a sajtót, hogy szerintük nem készültek a szociális és piaci következményeket vizsgáló elemzések, ezért napokon belül az Európai Bírósághoz fordulnak és remélik más országok is csatlakoznak hozzájuk – írja a Reuters. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!