A KIA 2023 június 19-én kezdte el kiszállítani az első szerencsés vásárlóknak legújabb elektromos SUV-ját Dél-Koreában, ahol az induló ár nagyjából 55.900 Euro, vagyis 360-as árfolyammal számolva kicsivel több, mint 20 millió forint. Az EV9 az EV6 után a KIA második dedikált E-GMP platformjára épülő modellje, amit még márciusban mutattak be a koreaiak. A mintegy öt méter hosszú egyterű választható hátsókerék meghajtással 150 kW-os teljesítménnyel („Air” változat), vagy összkerék-hajtással 283 kW-os teljesítménnyel („Earth” változat). Az Air felszereltség alapból tartalmazza a Level2-es vezetői asszisztenst a kormánykerékbe épített kapacitív szenzorokkal, egy széles panoráma kijelzőt, valamint dupla rétegű akusztikus üvegezést az első és második sorban.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 Az Earth változat ezen felül különböző módokon dönthető, kényelmi funkciókkal ellátott első üléssort, két színű hangulatvilágítást és egy 12 colos interaktív head-up kijelzőt kapott. Az első modellek mindegyike tartalmazza a három üléssort, amelyből a hátsó két sor egymás felé összeforgatható, valamint a dönthető és masszázsfunkcióval ellátott opciókat egyaránt. A most kiszállított autók egyelőre a nagyobbik, 99,8 kWh-s akkumulátorcsomaggal készülnek, a kisebbik, 76,1 kWh-s alap akkumulátorcsomaggal és 160 kW-os hátsókerékhajtással az EV9 egyelőre nem rendelhető és a GT Line felszereltség – ami jelenleg különböző kormányzati tanúsításokra vár – is csak a harmadik negyedévtől lesz elérhető. A KIA a nagyobbik akkupakkal a WLTP szerinti hatótávot eredetileg 541 km-re kommunikálta, de a dél-koreai árlistában már csak 501 km van feltűntetve, ami így is a leghosszabb eddigi hatótáv az elektromos KIA-történelemben. Az opcionálisan választható 20 colos felnikkel azonban ez 480 km-re csökken, az összkerékhajtású, duplamotoros változat esetén pedig 445-454 km körül kalkulálhatnak a vásárlók a felnikonfigurációtól függően. A megrendelések 60 százaléka magánszemélyektől érkezett, amelynek 55 százaléka új ügyfél a KIA számára. A KIA EV9 várhatóan még idén megjelenik a stratégiailag fontos globális piacokon is, de a pontos ütemezésről a gyár egyelőre nem adott ki konkrétumokat. Az viszont biztos – amit az észak-amerikai bemutatón meg is erősített a vállalat -, hogy az EV9 nem kizárólag Dél-Koreában készül majd, hanem 2024-től az Egyesült Államok georgiai West Point üzemében is. 541 km hatótávval érkezik a Kia EV9 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 Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!