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 Valószínűleg a sors fintora, hogy a dízelek körüli perpatvar ügyében egy napon belül két fontos ítélet szülessen Németországban. A legfelsőbb bíróság döntése perek ezreit indíthatja el. Nem félnek A német szövetségi legfelsőbb bíróság (BGH) azután hozott ítéletet, hogy a luxemburgi székhelyű Európai Bíróság kimondta, nemcsak az autógyártók szándékos, félrevezető magatartása, de a gondatlanságból általuk okozott kár is alapja lehet a dízelbotrány kártérítéseinek. A német bíróság friss döntése szerint, ezentúl a Thermofenster nevű megoldás is okot szolgáltathat a kártérítésre, mivel a vásárló jóhiszeműen megbízott az autógyártóban, elhitte, hogy az autó amit vásárol fokozottan környezetkímélő és mindenben megfelel az európai előírásoknak, ám a valóságban ez nem így van. A kártérítés már csak azért is helyénvaló a bírák szerint, mert az ilyen autókat a forgalomból történő kivonás veszélye fenyegeti, ami csökkenti értéküket. Ezek után nem kell külön szakértői vélemény a kár megállapításhoz, ám az alsóbb szintű bíróságoknak egyenként kell megítélniük, hogy a vételár 5 és 15 százaléka között mekkora kártérítési összeget szabnak ki. A perek során a vásárlónak kell megmutatnia, hogy autójában csaló szoftver fut, ezután viszont az autógyártóknak lesz alkalmuk azt bizonyítani, hogy nem hibáztak – írja az Automobilwoche. Valós körülmények között más értékek jönnek ki. Forrás: DUH Pontosan ebben az utóbbi kitételben bízik a Volkswagen és a Mercedes-Benz is – legalábbis eddig ők nyilatkoztak a német lap megkeresésére. Véleményük szerint, mivel ezek a motorok érvényes típusengedéllyel rendelkeztek, őket nem terheli felelősség, nem jártak el gondatlanul. Máshogy gondolja ezt azonban a BGH. A mostani döntés alkalmával három konkrét esetben, egy Volkswagen, egy Audi és egy Mercedes kapcsán, mintegy minta értékkel, ítéletet is hirdettek. A legfelsőbb bíróság mindhárom ügyben elutasította azt a kérést, hogy tekintsék semmisnek az eredeti vásárlási szerződést, és utalja vissza a vételárat az autógyártó, ám kimondta, hogy a vevőket kártérítés illeti meg. Jelenleg 2000 ügy várta ezt a döntést feljebbviteli szinten, és több, mint 10.000 első fokon, most minimum ezek a perek folytatódni fognak, de a lap által megkérdezett ügyvédek szerint valószínűleg még ezrek csatlakoznak majd hozzájuk. Több ezer dízel Volkswagent tilthatnak ki az utakról? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!