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
auto
2024. 05. 03. péntek

Két amerikai államban kötelező lesz a Tesla töltője

Az Egyesült Államokban ugyan nincs kötelező erejű mandátum egyik, vagy másik töltőszabvány használatáról, ám az országos szintű, a töltők telepítését segítő állami pályázatok általában megkövetelték, hogy legyen CCS csatlakozó is az oszlopokon.

Most azonban két állam szembe megy a központi akarattal.

Észak és Dél

Nem sokkal azután, hogy a Ford, a GM és a Rivian mellett több töltőgyártó és töltőhálózat is bejelentette az NACS szabvány támogatását, úgy néz ki változás indult be az államilag finanszírozott töltőtelepítések terén is. Eddig ugyanis az a faramuci helyzet állt fenn, hogy miközben az Amerikában eddig eladott villanyautók kétharmada Tesla volt, és a jelenlegi eladási listákon is 60 százalék feletti az autógyártó részesedése, a központi kormányzat által támogatott töltőtelepítési program az oszlopokon a CCS használatát írta elő. Nyilván, nem elhanyagolható tény, hogy szinte minden más autógyártó ezt a formátumot támogatta, ám az is igaz, hogy ők együtt összesen is csak a piac harmadát tették ki.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Így a központilag finanszírozott töltőkön az autósok kétharmada nem, vagy csak adapterrel tudott tölteni.

Kérem a következőt: a Rivian is a Teslát választotta

A Biden kabinet politikája ebben a tekintetben még nem változott, és valószínű, hogy addig nem is fog, amíg legalább még pár nagy szereplő, mondjuk a Stellantis, vagy a Hyundai-Kia nem jelenti be, hogy csapatot vált. Ám a töltők építésére szánt összegek átfolynak a tagállamokon is, nekik pedig joguk van a követelmények kiegészítéséhez – írja a Reuters.

A Stellantis még nem tudja mit akar

Először Texas jelezte még múlt hét szerdán, hogy miután a Ford, a GM és a Rivian is bejelentette, hogy a Tesla csatlakozójára vált, megváltozott a helyzet, és alakítaniuk kell a programon is. Ezért mostantól kötelező lesz az állami pénzekkel megtámogatott töltőkre a CCS mellett NACS csatlakozót is felszerelni.

Persze a déli állam amúgy is a Tesla új központja és legnagyobb gyárának helyszíne, ráadásul számos más Musk érdekeltség is ide költözött, így gondolhatnánk, hogy a hazai pálya nekik lejt. Ám Texas továbbra is az egyik olyan állam, ahol az autógyártó közvetlenül nem értékesítheti járműveit, és ezen eddig a cég vezetőjének a kormányzóval kialakított jó viszonya sem változtatott.

Dőlnek a dominók: a GM is a Tesla töltőire vált

Ám a hírügynökség most arról is beszámolt, hogy az ország másik végén, az észak-nyugati Washington államban is hasonló döntést fontolgatnak. A Reutersnek arról nyilatkozott az állami kormányzat egyik tisztségviselője múlt csütörtökön, hogy arra készülnek, kötelezően előírják az NACS csatlakozók telepítését azokon az oszlopokon, amelyek az állami pénzekre pályáznak a töltőtelepítő programjukhoz.

A Tesla töltőire vált a Ford

Tonia Buellm Washington állam közlekedési hatóságának az alternatív üzemanyagokért felelős vezetője azt nyilatkozta a hírportálnak, hogy nagyon örülnek, hogy az autógyártók az NACS felé mozdultak el, mert így kialakulóban van egy egységes szabvány Amerikában.

A hivatal jelenleg még elemzi, hogy biztosan működni fog-e a többi márkával is az NACS csatlakozó, a végleges döntés pedig őszre várható.

A Hyundai konzultál a Teslával az NACS használatáról

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.