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
auto
2024. 07. 25. csütörtök

Megérkezett a Huawei villanyautója Norvégiába

Ismét új márkanevet kell megtanulnunk, még ha az anyacég, a Huawei neve ismerősen cseng is.

Norvégiában már megérkezett a Seres 5.

Egyre több

Hogy pontosan mi a dolog logikája, azt nem értjük, de egyre több villanyautó márkát indítanak útra az autógyárak, amelyek kínálatába meglévő modelljeiket csomagolják újra. Talán megirigyelték a Volkswagen évtizedekig sikeres üzletpolitikáját.

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

A Huawei, ahogy a Sony, nem egyedül vágott bele az autógyártásba, a techóriás egy meglévő szereplőt. 2022 előtt Chongqing Sokon Industrial Group néven volt ismert az az azóta már csak Seres néven futó kínai autógyártó, amely 2021-ben létrehozta a Huawei-jel az Aito márkát, majd tavaly a Landiant – ezek természetesen már eleve csak tisztán elektromos, vagy hatótávnövelt elektromos (hibrid) modelleket gyártanak – írja a CnEVPost.

Az európai partraszálláshoz a Seres márkanevet választották, az első modell pedig a Seres 5, ami mi más lehetne, mint egy közepes méretű, 4,7 méteres SUV. Ez elméletileg a kínai Huawei Aito M5 (iker)testvére, Európára szabva.

Az autó egymotoros változata 500 kilométeres, a kétmotoros 530 kilométeres WLTP hatótávot kapott az első európai átadón elhangzottak szerint – bár ez utóbbi, magasabb adatot kicsit kétkedve fogadjuk, és mintha a norvég weboldal is csak 483 kilométert írna erre a konfigurációra.

Az elektromos változatot 80 kWh-s LFP akkumulátorral szerelték, de létezik a modellnek egy ennél izgalmasabb kiadása is, amely 90 kWh-s félig-szilárdtest aksit kapott, egyelőre azonban úgy néz ki ez még nem kapható Európában.

A modellnek léteik még EREV, azaz hatótávnövelt változata is, ami egy elég méretes, 40-as aksit kapott, és a benzinmotorral együtt 1000 km hatótávra képes.

Elég meglepő lenne azonban, ha ezt is elhoznák Norvégiába, ahol már az autók közel 90 százalékát belsőégésű motor nélkül vásárolják az emberek.

A Seres 5 összkerékhajtású változatának indulóára 599 ezer korona, ami úgy 15 százalékkal több, mint a Tesla Model Y hasonló hatótávú kiadásának ára az országban, de az új kínai márka az amerikai riválisnál magasabbra pozícionálja magát.

Hogy komplikáltabb legyen

És, hogy a történet még kicsit kuszább legyen, már 2021 decembere óta itthon is elérhetőek a kínai Dongfeng villanyautói, amelyek között az első, a Seres 3, 14 millió forint alatt indul, és a képek alapján megegyezik a Huawei-Seres márka Seres 3 típusával, amely szintén fent van a norvég Seres honlapon is.

Ennél is érdekesebb, hogy a dongfengmotor.hu weboldalon szerepel egy Seres SF5 típus is, igaz ez még árazás alatt van. Ez kívülről megegyezik a most bemutatott Seres 5-tel, bár belül némileg más a dizájn, például a Norvégiában mostantól kapható típus horizontális középső képernyője itt álló elrendezésben van. Persze az is lehet, hogy csak egy régebbi látványterv van a magyar oldalon, és az autó később teljesen ugyanaz lesz, mint a norvég változat.

Ettől függetlenül ez a két autó annyira azonosnak tűnik, hogy még a Dongfeng magyar oldalán lévő egyik képen is a Seres gyár előtt pózol a Seres SF5.

Dongfeng Seres SF5… a Seres gyár előtt.

Bár kerestünk, de nem találtunk a Seres -Huawei-Dongfeng hármas között tulajdonosi összefüggést, így az tűnik valószínűnek, hogy a kínaiak bizonyos európai piacon a Dongfeng forgalmazásában kínálják a Seres villanyautókat, míg máshol megtartották a saját márkanevüket.

Egy 2021 októberi, az autók hazai bejelentéséről szóló cikkünkben a Seres SF5-öt megérkezését az importőr alapján még 2021 utolsó negyedévére prognosztizáltuk.

Ezzel a három villanyautóval törnek be hazánkba a kínaiak

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.