Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Az árazás a fő fegyvere a kínai XPeng új G6-os jelzésű crossoverének, amelyet a gyártó a Tesla Model Y vetélytársának szán. Sikerülhet a támadás? Like a G6 Az XPeng G6-ról már pár hónapja szinte minden kiderült, amikor megkérték a típusengedélyeket a kínai hatóságoktól, ám a kiszállítások megkezdésére mostanáig kellett várni. XPeng G6 – ezzel akarják ütni a Teslát A 4,7 méteres autó csúcsváltozata hatótávban 755 kilométert ígér a kínai CLTC szabvány szerint, de a 87,5 kWh-s akkupakkon kívül van egy 66 kWh-s LFP is a kínálatban, a legerősebb kétmotoros verzió pedig 480 lóerőre is képes. XPeng G6 A G6 a gyártó új SEPA2.0 platformjára épül, amely 800 voltos rendszert használ, és 10 perc alatt 300 km hatótáv visszatöltését ígéri – persze ismét a kínai CLTC szerint számolva. Elképesztő villámtöltőt mutattak be Kínában A márka folyamatosan fejlődő vezetéstámogató rendszert is szerelt az autójába, amelyet vezeték nélküli frissítésekkel okosít tovább. A fedélzeti rendszerben sem kell lassú működésre számítanunk, ugyanis a 15 colos központi kijelzőt a Qualcomm Snapdragon chipje hajtja meg, amely a mobiltelefonokéhoz hasonló gördülékeny működést tesz lehetővé. Az XPeng G6 az árával is alá akar vágni a versenytársnak, így a Model Y-nál 20 százalékkal olcsóbban, átszámolva 10 millió forintos indulóárral operál. Tartható? Az XPeng az elmúlt években szépen növelte az eladásait, és tavaly már 120 ezer járművet gyártott le. Ám a cég még messze van a nyereséges működéstől, az utóbbi hónapokban pedig az eladások is nagyot estek. A cég az idei év első felében 41.435 autót értékesített, ami 40 százalékos visszaesés a tavalyi év azonos időszakához képest. Eközben a vállalat elérhető legfrissebb, pénzügyi jelentése alapján az autókon realizált haszonkulcs +10,4 százalékról -2,5 százalékra csökkent, a veszteség pedig 240 millióról 340 millió dollárra nőtt. Ennek fényében kérdéses, hogy a szintén helyi gyártású, és 99 százalékban kínai beszállítók alkatrészeiből, ám az XPeng autóinál jóval nagyobb darabszámban készülő Model Y-nál 20 százalékkal alacsonyabb ár mellett lesz-e bármi nyeresége a gyártónak a G6-on, amelyből 35 ezer darabot rendeltek a vásárlók. Talán a típus eladásai által generált pozitív hírverés húzó hatásában bíznak. Mindenesetre az 5 milliárd dolláros készpénztartalék egy darabig kitart, hogy kiderüljön bejön-e a cég számítása. Ez lehet a legmodernebb kínai villanyautó PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL3ZvbHRpZS1lbGV0cm9tb3MtYXV0by1iYW5uZXItMjAyNS0wOS0wNC12YS1zemVwdC0xMzAweDYwMC1rb3ZpLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi92b2x0aWUtZWxldHJvbW9zLWF1dG8tYmFubmVyLTIwMjUtMDktMDQtdmEtc3plcHQtMTMwMHg2MDAta292aS0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!