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
auto
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

A Tesla még azelőtt elkezdte kiszállítani és telepíteni szeptember elején a harmadik generációs energiatárolóit, hogy annak specifikációi nyilvánosak lettek volna. Sőt! Hivatalosan még az értékesítést sem kezdték meg, de az internetre mégis felkerültek olyan fotók, amelyek telepített állapotokra utalnak. A napokban azonban utolérte magát az amerikai vállalat, és a legújabb, harmadik generációs energiatárolójának az alkalmazott akkumulátorkémián kívül minden specifikációját nyilvánossá is tette.

Ahogyan az a fenti képeken látható a Tesla megtartotta a 13,5 kWh energiatárolási kapacitást, ugyanakkor a maximálisan kivehető teljesítményt 11,5 kW-ra növelték, amit a rendszer akár folyamatosan tud biztosítani. Ezzel már egy nagyméretű családi ház bármilyen igényét ki lehet szolgálni. Ez nagy ugrás a Powerwall 2-höz képest, amely folyamatosan legfeljebb ennek nagyjából a felét volt képes kipréselni magából. A méretek és a dizájn nem sokat változtak, illetve a Tesla a legújabb energiatárolójára is 10 év garanciát vállal.

forrás: Tesla

A Powerwall 3 integrált napelemes inverterrel rendelkezik, és összesen hat különböző betáplálási ponton lehet rá rendszereket kötni. Vagyis akár közvetlenül a napelemekből jövő energiát is bele tudjuk tölteni, amit azonnal elhasználhatunk, vagy eltárolhatunk. A kompakt rendszert úgy tervezték, hogy könnyen bővíthető legyen, így akár több Powerwallt is össze tudunk kötni, növelve az energiatárolási kapacitást, kielégítve a jelenlegi, vagy akár jövőbeli igényeket. A Powerwall legújabb generációja kompatibilis a Tesla összes többi energiatárolójával, így telepíthetjük önállóan, de akár meglévő rendszerünkbe is integrálhatjuk. Ezen felül természetesen kompatibilis az összes főbb napelemes inverterrel, és különböző rendszerméreteket támogat.

forrás: Tesla

Ahogyan azt a technológiai óriástól megszoktuk a Powerwall is menedzselhető távolról, amihez saját fejlesztésű applikáción keresztül férhetünk hozzá, így valós időben nyomon követhetjük, hogy mi történik az általunk eltárolt, vagy megtermelt napenergiával. Ott, ahol a szolgáltató által telepített rendszerek ezt már támogatják beállíthatjuk az energiafüggetlenségi preferenciáinkat, de akár anyagi megtakarításra is optimalizálhatjuk a rendszerünket, amivel az energiahálózatot is tudjuk támogatni völgyidőszakban, amikor magas az energiaigény, illetve olyan kritikus időszakokban, amikor fennakadások, vagy a szolgáltató által előre kommunikált áramkimaradások valószínűsíthetőek. Ilyenkor a számunkra felesleges energia megosztásával akár bevételre is szert tehetünk, amely csökkenti a befektetésünk megtérülési idejét. A teljes rendszer vezérléséhez pedig a világ bármely pontjáról hozzáférhetünk.

 

 

forrás: Tesla

A Powerwall 3 áráról egyelőre semmit nem lehet tudni, és a Tesla – annak ellenére, hogy már telepíti a rendszereket – azt kommunikálja, hogy a magánvásárlók számára csak 2024-től lesz elérhető.

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.
Összehasonlítás