Célegyenesben az XPeng villanyos kisbusza
Helyi iparági források már hónapok óta tudják, hogy az XPeng egy három üléssoros elektromos kisbuszon dolgozik, de eddig néhány kémfotót leszámítva nem sokat lehetett tudni a részletekről. A napokban azonban X9 néven megjelent az új típus a kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium (MIIT) katalógusában a piaci engedélyezésre váró járművek között.

A kínai XPeng nemrég azzal került címlapokra, hogy a Volkswagen bevásárolta magát a cégbe, amelyben így 5 százalék részesedéshez jutott. Ezzel a lépéssel a német óriás hozzáférést szerzett a kínaiak E/E platformjához, ami az XPeng jelenlegi zászlóshajójának, a G9 SUV-nak az alapja, és amire a két vállalat a jövőben közösen fog majd a kínai piacra szánt elektromos autókat építeni.
A futurisztikus dizájnú X9 csaknem 5,3 méteres hossza, majdnem 2 méteres szélessége és 3,16 méteres tengelytávja biztosan lehetővé teszi az akár 6-7 ülés elhelyezését három sorban. A hatalmas családi egyterű két változatban érkezik majd egy-, illetve kétmotoros kivitelben. Előbbit egy 235 kW-os erőforrás hajtja, amit az Eve Energy lítiumvas-foszfát (LFP) akkumulátorai látnak el energiával.
A kétmotoros változatban plusz 135 kW extra teljesítménnyel lehet számolni a hátsó tengelyen, ami így összesen 496 LE teljesítményre lesz képes. Ehhez már a CALB szállítja az akkumulátort a drágább nikkel-mangán-kobalt (NMC) kémiával. Sokkal több részletet még nem lehet tudni, de helyi források váltig állítják, hogy a korábbi kémfotók alapján az X9 első lökhárítói LiDAR érzékelőkkel is fel lesznek szerelve.

Az X9 lesz a kínai vállalat hetedik és egyben az „X” termékcsalád első modellje. A cég ezzel a lépéssel a „P” jelű szedánok és a „G” jelű SUV-ok után új kategóriában lép piacra.
címlakép: XPeng X9 | forrás: XPeng