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
auto
2024. 05. 29. szerda

Helyi iparági források már hónapok óta tudják, hogy az XPeng egy három üléssoros elektromos kisbuszon dolgozik, de eddig néhány kémfotót leszámítva nem sokat lehetett tudni a részletekről. A napokban azonban X9 néven megjelent az új típus a kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium (MIIT) katalógusában a piaci engedélyezésre váró járművek között.

XPeng X9 | forrás: XPeng

A kínai XPeng nemrég azzal került címlapokra, hogy a Volkswagen bevásárolta magát a cégbe, amelyben így 5 százalék részesedéshez jutott. Ezzel a lépéssel a német óriás hozzáférést szerzett a kínaiak E/E platformjához, ami az XPeng jelenlegi zászlóshajójának, a G9 SUV-nak az alapja, és amire a két vállalat a jövőben közösen fog majd a kínai piacra szánt elektromos autókat építeni.

High-tech SUV-val törnek előre a kínaiak

A futurisztikus dizájnú X9 csaknem 5,3 méteres hossza, majdnem 2 méteres szélessége és 3,16 méteres tengelytávja biztosan lehetővé teszi az akár 6-7 ülés elhelyezését három sorban. A hatalmas családi egyterű két változatban érkezik majd egy-, illetve kétmotoros kivitelben. Előbbit egy 235 kW-os erőforrás hajtja, amit az Eve Energy lítiumvas-foszfát (LFP) akkumulátorai látnak el energiával.

A kétmotoros változatban plusz 135 kW extra teljesítménnyel lehet számolni a hátsó tengelyen, ami így összesen 496 LE teljesítményre lesz képes. Ehhez már a CALB szállítja az akkumulátort a drágább nikkel-mangán-kobalt (NMC) kémiával. Sokkal több részletet még nem lehet tudni, de helyi források váltig állítják, hogy a korábbi kémfotók alapján az X9 első lökhárítói LiDAR érzékelőkkel is fel lesznek szerelve.

XPeng X9 | forrás: XPeng

Az X9 lesz a kínai vállalat hetedik és egyben az „X” termékcsalád első modellje. A cég ezzel a lépéssel a „P” jelű szedánok és a „G” jelű SUV-ok után új kategóriában lép piacra.

XPeng: az önvezetésünk jobb, mint a Tesláé

címlakép: XPeng X9 | forrás: XPeng

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.