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
auto
2024. 05. 29. szerda

A BP 20.000 ultragyors töltőt telepítene Németországban

A BP egy nagyobb németországi beruházási projekt részeként mintegy 20.000 ultragyors töltőpontot akar építeni elektromos autók számáraírja a Die Welt. Az olajipari vállalat 2030-ig összesen mintegy 10 milliárd eurót kíván befektetni az energetikai átmenet infrastruktúrájába, öt fő ágazatra összpontosítva: szélenergia, hidrogén, bioüzemanyagok, kiskereskedelmi tevékenység a töltőállomásokon és elektromobilitás. „Az összeg nagy kreatív szabadságot ad nekünk. Hiszünk a német piacban” – mondta Patrick Wendeler, a BP Europa SE vezérigazgatója a Die Weltnek. Németország a brit olajipari vállalat legnagyobb piaca az Egyesült Királyság és az USA után.

A BP csoporthoz tartozó Aral jelenleg 250 helyszínen 1700 gyorstöltőt üzemeltet az országban, ez a szám egészülne ki hét év alatt húszezerre. Az új töltőoszlopok a vállalat nyilatkozata szerint 300 kW-os teljesítményre lesznek képesek, és a benzinkutak mellett a Rewe szupermarketek, illetve a Burger King éttermek parkolóiban is elérhetőek lesznek.

A német kormány célja, hogy 2030-ra 15 millió elektromos személygépkocsi közlekedjen Németország útjain, és ezek számára legalább egymillió töltőpont álljon a rendelkezésére.

A töltőállomás-hálózat bővítéséhez Wendeler szerint a finanszírozás és a politikai szabályozás javítására van szükség. Érvelése szerint jelenleg az engedélyezési eljárások olyan sokáig tartanak, hogy a projektek gyakran csúsznak. Wendeler szerint a beruházás középpontjában az úgynevezett „ultragyors” töltőállomások fejlesztése áll, nem pedig a töltőkapacitás általánosabb növelése, mivel a töltésnek nem szabadna sokkal tovább tartania, mint a egy tankolásnak.

Kép: Aral

A töltési szolgáltatások piaca egyelőre még telítettnek mondható, az Energia- és Vízipari Szövetségi Szövetség (BDEW) nemrégiben úgy vélte, hogy jelenleg túlkínálat van a töltési lehetőségekből. Július elején 100.838 nyilvános töltőpont állt rendelkezésre az elektromos autók számára, összesen 4,5 gigawatt töltési teljesítménnyel.Ez azt jelenti, hogy Németországban már kétszer annyi töltőkapacitás van telepítve, mint amennyit az európai követelmények előírnak” – magyarázta az áramszolgáltatók szövetségének képviselője.

A bővítési tervek azonban azt mutatják, hogy a BP hisz az elektromobilitás további erőteljes növekedésében Németországban.

Az olajipari óriás leányvállalata, az Aral a töltőoszlopait elsősorban saját termelésű zöld árammal kívánja ellátni. A konszern nemrég a szövetségi hálózati ügynökség által szervezett árverésen milliárdokat költve megszerezte a jogot, hogy 4 GW teljesítményű tengeri szélerőmű-parkokat építsen az Északi-tengeren.

A BP bejelentése szinte egybeesett annak a törvényjavaslatnak a megszületésével, amely a német benzinkutak 80%-a számára kötelezővé tenné a gyorstöltők felszerelését.

Kötelező lesz a német benzinkutakra nagyteljesítményű töltőt telepíteni

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

dr. Papp László (Sol Invictus)

Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás.