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 A Japan Mobility Show rivaldafényében mutatkozott be a Toyota új elektromos sportautó-tanulmánya, az FT-Se. A Gazoo Racing versenytapasztalatainak felhasználásával készített nagy teljesítményű, aerodinamikus villanyautóról nem árult el műszaki részleteket a vállalat, az InsideEvs azonban interjút készített a koncepció tervezőjével, aki elárulta, hogy a modell gyártása a tervek között szerepel. Iida Hideaki elárulta, hogy bár pontos dátumot még nem tud mondani, az FT-Se 2026 után jelenhet meg a piacon, a Lexus LF-ZC után, amely szintén a tokiói rendezvényen mutatkozott be a közönség előtt. A két modellbe egyébként ugyanazt az akkucsomagot szerelte a Toyota Csoport. A helyi beszámolók alapján úgy tűnik, hogy az FT-Se utastere jobban ki lett dolgozva, mint számos más tanulmányé a kiállításon, és az is elhangzott, hogy egy vadonatúj dizájnnyelv került alkalmazásra az autón, arról viszont nem beszélt a tervező, hogy mennyiben változhat a végleges megjelenés az aktuálishoz képest. Az InsideEVs értesülései szerint a Toyota vezetősége korábban megerősítette, hogy a GR sportdivízió saját önálló villanyautót kap majd, így elképzelhető, hogy erre a modellre utaltak akkor. Talán véletlen egybeesés, de akár tudatos tervezés is lehet, hogy a Toyota 2026 környékén szeretné bevezetni a manuális váltót villanyautóiba is, ami éppen egy magas teljesítményű sportautó vásárlói számára jelenthet érdemi változást a vezetési élményben. A Toyota egyébként több más tanulmányt is leleplezett Tokióban, köztük az FT-3e crossovert, amely mérete és dizájnja alapján akár a bZ4X következő nemzedékét is előre vetítheti. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!