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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

A Japan Mobility Show rivaldafényében mutatkozott be a Toyota új elektromos sportautó-tanulmánya, az FT-Se. A Gazoo Racing versenytapasztalatainak felhasználásával készített nagy teljesítményű, aerodinamikus villanyautóról nem árult el műszaki részleteket a vállalat, az InsideEvs azonban interjút készített a koncepció tervezőjével, aki elárulta, hogy a modell gyártása a tervek között szerepel.

Iida Hideaki elárulta, hogy bár pontos dátumot még nem tud mondani, az FT-Se 2026 után jelenhet meg a piacon, a Lexus LF-ZC után, amely szintén a tokiói rendezvényen mutatkozott be a közönség előtt. A két modellbe egyébként ugyanazt az akkucsomagot szerelte a Toyota Csoport. A helyi beszámolók alapján úgy tűnik, hogy az FT-Se utastere jobban ki lett dolgozva, mint számos más tanulmányé a kiállításon, és az is elhangzott, hogy egy vadonatúj dizájnnyelv került alkalmazásra az autón, arról viszont nem beszélt a tervező, hogy mennyiben változhat a végleges megjelenés az aktuálishoz képest.

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

Az InsideEVs értesülései szerint a Toyota vezetősége korábban megerősítette, hogy a GR sportdivízió saját önálló villanyautót kap majd, így elképzelhető, hogy erre a modellre utaltak akkor. Talán véletlen egybeesés, de akár tudatos tervezés is lehet, hogy a Toyota 2026 környékén szeretné bevezetni a manuális váltót villanyautóiba is, ami éppen egy magas teljesítményű sportautó vásárlói számára jelenthet érdemi változást a vezetési élményben.

A Toyota egyébként több más tanulmányt is leleplezett Tokióban, köztük az FT-3e crossovert, amely mérete és dizájnja alapján akár a bZ4X következő nemzedékét is előre vetítheti.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.