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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Másodpercenként gyárt egy új akkucellát a CATL legújabb gyára

elektromosautó-akkumulátor

A CATL még mindig a világ legnagyobb akkugyártója, de az is igaz, hogy keményen jönnek fel a hazai versenytársak.

Persze a piacvezető cég is folyamatosan fejleszt és bővíti kapacitásait, így egyszerre több helyszínen építenek gyárakat – Debrecen mellett például a kínai Kujjang városától délre egy új ipari zónában.

Szinte teljesen automata

95 százalékban automatizált az a 30 GWh éves gyártási kapacitású akkugyár, amelyet a CATL most adott át Kínában, és egy 60 GWh-s projekt első fázisát jelenti.

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

A cég legújabb, legmodernebb üzemében másodpercenként kerül ki a gépekről egy-egy újabb cella és 2,5 percenként készül el ezekből egy újabb akkupakk.

A 0,95 négyzetkilométeres területen két fázisban, épül meg az akkugyár, amelynek első fele közel egymilliárd dollárba került. Az üzemben autókba és ipari energiatárolókba is készülnek akkumulátorok.

A CATL új akkugyára a Guian New District-ben, Dél-Kínában. Forrás: CATL, CnEVPost

A vállalat 2020 elején még közel 60 százalékos piaci részesedéssel bírt otthonában, de ez mostanra 40 százalék alá csökkent. Globálisan nézve, az idei év első nyolc hónapjában 36,9 százalék volt a CATL piaci súlya, és a világ nagy akkugyárai közül egyedül ők voltak 30 százalék felett. A CATL nemrég közölt harmadik negyedéves számait, amelyek 1,42 milliárd dolláros nyereséget mutattak – ez 4,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt volt. Az elmúlt években, különösen 2020-2021-ben amikor a COVID által generált hiányok mellett az akkuk iránti kereslet is megugrott, a CATL még 30 százalékos bruttó haszonkulccsal üzemelt, de ez mostanra 22-re csökkent – irja CnEVPost a vállalat legújabb üzemének megnyitója kapcsán.

Így gyárt akkut a CATL Debrecenben

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.