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 A CATL még mindig a világ legnagyobb akkugyártója, de az is igaz, hogy keményen jönnek fel a hazai versenytársak. Persze a piacvezető cég is folyamatosan fejleszt és bővíti kapacitásait, így egyszerre több helyszínen építenek gyárakat – Debrecen mellett például a kínai Kujjang városától délre egy új ipari zónában. Szinte teljesen automata 95 százalékban automatizált az a 30 GWh éves gyártási kapacitású akkugyár, amelyet a CATL most adott át Kínában, és egy 60 GWh-s projekt első fázisát jelenti. A cég legújabb, legmodernebb üzemében másodpercenként kerül ki a gépekről egy-egy újabb cella és 2,5 percenként készül el ezekből egy újabb akkupakk. A 0,95 négyzetkilométeres területen két fázisban, épül meg az akkugyár, amelynek első fele közel egymilliárd dollárba került. Az üzemben autókba és ipari energiatárolókba is készülnek akkumulátorok. A CATL új akkugyára a Guian New District-ben, Dél-Kínában. Forrás: CATL, CnEVPost A vállalat 2020 elején még közel 60 százalékos piaci részesedéssel bírt otthonában, de ez mostanra 40 százalék alá csökkent. Globálisan nézve, az idei év első nyolc hónapjában 36,9 százalék volt a CATL piaci súlya, és a világ nagy akkugyárai közül egyedül ők voltak 30 százalék felett. A CATL nemrég közölt harmadik negyedéves számait, amelyek 1,42 milliárd dolláros nyereséget mutattak – ez 4,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt volt. Az elmúlt években, különösen 2020-2021-ben amikor a COVID által generált hiányok mellett az akkuk iránti kereslet is megugrott, a CATL még 30 százalékos bruttó haszonkulccsal üzemelt, de ez mostanra 22-re csökkent – irja CnEVPost a vállalat legújabb üzemének megnyitója kapcsán. Így gyárt akkut a CATL Debrecenben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!