PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az erős mondat Thomas Schäfertől, a Volkswagen márkaigazgatójától származik, aki egy belső weboldalon publikált, a munkatársakhoz intézett beszédében mondta ezt. 20.000 fős leépítést készítenek elő. Őszinték lesznek 10 milliárd eurót, mintegy 3800 milliárd forintot akar megtakarítani a Volkswagen Csoport, hogy növelje versenyképességet, és ebből egy jelentős összeg eshet a Volkswagen márkára, amelynek 2026-ra 6,5 százalékra kell növelnie nyereségét. A kiadások drasztikus csökkentésével elkerülhetetlen a létszámleépítés is. A márka vezetősége jelenleg épp a szakszervezettel tárgyal ennek mértékéről és ütemezéséről, de korábban arról lehetett hallani, hogy Oliver Blume, csoport szinten, 20 ezer állást akar megszüntetni, ami csak Herbert Diess, a korábbi vezérigazgató 30 ezres tervéhez képest tűnik kedvező számnak. A jelenlegi rendszereinkkel, módszereinkkel és magas költségeinkkel ma már egyszerűen nem versenyképes a Volkswagen márka – mondta a Blumének jelentő márkaigazgató, Thomas Schäfer a cég egy belső értekezletén, amit aztán kirakott az intranetre is. Az anyag eljutott a Reutershez is, innen pedig átvette a világsajtó. A vállalat korábban még azt tervezte, hogy a természetes fogyás, a nyugdíjazás révén 2029-ig le tudja vezényelni a szükséges leépítéseket azzal, hogy nem vesznek fel új embert a távozó kollégák helyére. Most hétfőn viszont a cég igazgatótanácsának az emberi erőforrásokért felelős tagja már arról is beszélt, hogy egyéni megállapodásokkal, korai nyugdíjazásokra is szükség lesz. Gunnar Kilian ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a 10 milliárdos megtakarítás nagy része nem a leépítésekből jön majd össze, ellenben a cégnek végre őszintének kell lennie önmagával, és meg kell szüntetnie a márkánként külön-külön meglévő, és így duplikált struktúrákat – írja az Automotive News. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!