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 Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett az önvezető technológia fejlesztése, miután a Waymo bejelentette, hogy készen áll megkezdeni robotaxijainak tesztelését a phoenixi autópályákon emberi felügyelet nélkül. A Waymo One robotaxi-szolgáltatás kiterjesztése lépésről lépésre történik, eleinte csupán a vállalat alkalmazottai utazhatnak az autópályán a sofőr nélküli autókban, majd az ő visszajelzéseiket felhasználva készülnek fel az ügyfelek fuvarozására. A Waymo jelenleg Kalifornia és Arizona államban szállít utasokat emberi felügyelet nélkül városi környezetben, autópályára viszont ez idáig csupán csak egy specialista jelenlétében hajthattak a járművek, itt ugyanis a nagyobb sebesség miatt bármilyen hiba nagyobb baleseti kockázattal jár. A robotaxi-szolgáltatás fejlesztése szempontjából azonban elengedhetetlen ennek az akadálynak a megugrása, ugyanis az autópálya használatával jelentősen csökkenthető az utazási idő, és ezáltal növelhető az utazási élmény. A Waymo példaként a Sky Harbor Airport és Scottsdale északi része közötti utat említi, amely bár csupán 1,6 mérfölddel rövidebb autópályán, mint a város utcáin, mégis 25 perccel gyorsabban el lehet érni az úti célt. A Waymo közleményében kiemeli, hogy önvezető járművei több millió mérföldet tettek meg autópályán, amely elegendő tapasztalattal szolgált ahhoz, hogy felkészüljenek a normál scenáriókra, és hogy a nem hétköznapi szituációkra is biztonságos választ tudjanak adni emberi beavatkozás nélkül. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!