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 Elképesztően extrém, futurisztikus megjelenésű elektromos tanulmányautókat leplezett le a Honda a CES 2024 elektronikai kiállításon Las Vegasban. Egy sportos szedán, és egy tágas egyterű gurult a kamerák elé, mindkét modell annak a vadonatúj Honda 0 Series modellsorozatnak a tagja, amely a vállalat saját, házon belül fejlesztett elektromos technológiájával új generációs villanyautókat vezet be az észak-amerikai piacra az évtized második felében. Ezt követően más kontinenseken és országokban, köztük Európában is megjelenik a modellcsalád. A főszerep az egyszerűen csak Saloon névre keresztelt szedáné, amely a Honda 0 termékcsalád 2026-ban megjelenő legelső megvásárolható termékének alapját fogja adni. A vállalat állítja, hogy a most látható dizájn „nagyon közel” van ahhoz, ahogyan a modell sorozatgyártásba fog kerülni, ám érdemes ezt egy kicsit kritikusan kezelni, hiszen az autó számos olyan dizájnelemet és megoldást felvonultat – például a hűtőrács helyére telepített kijelzőt és a hatalmasra nyíló sirályszárnyajtókat –, amelyeket valószínűleg nem visz magával az autó a szerelősorokra. A yoke kormány és a steer-by-wire kormányzás azonban olyan jellemzők, amelyről minden bizonnyal nem kell majd lemondaniuk a vásárlóknak. A Space-Hub névre keresztelt egyterűvel kapcsolatos terveiről nem beszélt a Honda, de borítékolható, hogy a Honda 0 termékvonalból nem hiányoznak majd a nagy méretű, kényelmes utasteret kínáló családi modellek. A Honda 0 modellekről általánosságban azt ígéri a cég, hogy magas energiasűrűségű akkumulátorokat kapnak, amelyek 10-15 perc alatt 80%-ra tölthetők 15%-ról, és 10 év alatt is csak kevesebb mint 10%-ot veszítenek a kapacitásukból. A fejlesztés során a kis tömeg, a hatékonyság, valamint az új szoftveres megoldások kapják a legnagyobb figyelmet. A két újdonság mellett a Honda egy új logót is bemutatott, amivel exkluzívan csak a következő generációs villanyautóit fogja jelölni. A jelenlegi H-jel 1981 óta van használatban. A Honda 2040-re világszerte csupán akkumulátoros elektromos és hidrogén-üzemanyagcellás járműveket tervez értékesíteni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!