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
auto
2024. 04. 27. szombat

Amerikába is megérkezett a legfrissebb kis-Tesla

elektromos autó

Bár a Tesla egy amerikai autógyártó, amely első autóit is hazájában mutatta be még jó 15 évvel ezelőtt, tavaly ősszel az a furcsa helyzet állt elő, hogy egyik legfontosabb típusának, a Model 3-nak első nagy, hivatalos ráncfelvarrása előbb érkezett meg a világ többi részébe, mint Amerikába.

Most otthon is megvolt a premier.

Hazai pálya

A pletykák természetesen már hetek óta keringtek az interneten. Fremont átállását nem lehetett teljesen titokban tartani, bár az autógyártónál mindent megtettek, még az első előszériás példányok fenekére is a kínai belpiacra szánt autókon használt kínai írásjeles emblémák kerültek, hogy azt lehessen hinni, csak az előkészületekhez használt sanghaji import parkol az udvaron. Arra nem számítottak, hogy szemfüles fotósok megcsípik az alvázszámot a szélvédőn, és az lebuktatja a kaliforniai gyártást.

Tegnap véletlenül (?) a tesztvezetéseket promózó hivatalos oldalon már le is cserélték a képet az új változatára, de aztán ezt gyorsan korrigálták. A legfrissebb pletyka az volt, hogy most vasárnap, január 14-én fogják hivatalosan is bejelenteni az újdonságot, de végül elébe mentek ennek, és 10-ére virradó éjszaka frissült a cég weboldala.

Villanyautó teszt: Tesla Model 3 RWD (Highland)

Túl nagy meglepetéseket nem tartogatott a bejelentés, az autó ára változatlan, a dizájn és a műszaki tartalom – első nézésre – megegyezik a sanghaji gyártással. Bevezetésre került a Model Y-nál az amerikai piacon az elmúlt napokban debütáló új, a Model S/X-ről ismert Ultra Red és a Stealth Grey fényezés is, utóbbi pedig azonnal az új ingyenes alapszín is lett Észak-Amerikában.

A hátsókerék-hajtású alapváltozat nettó 39 ezer dollártól (13,5 millió forint) indul és 438 kilométer az új módszerrel számolt EPA hatótávja. Az összkerekes, nagyakkus Long Range nettó 46 ezerbe kerül (15,9 millió forint), ami 549 kilométerre elég. Mivel a kínai gyártású CATL és LG akkuk miatt a hármas Amerikában most januártól már nem jogosult a villanyautós állami támogatásra, az a fura helyzet állt elő, hogy az amerikai akkucellákkal szerelt Model Y olcsóbb nála, hiszen a támogatással annak alapára nettó 36,5 ezer dollárnál indul. Továbbra is él viszont az a kiskapu, hogy, ha az ügyfél lízingeli az új villanyautóját, akkor jár az ingyen pénz, a Tesla pedig ezt jóvá is írja a lízingszerződésben szereplő árban.

A típus kapcsán a következő lépés a sportváltozat visszatérése lesz, amelyet a jól értesültek az idei első negyedévre jósolnak.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.