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 Most már tényleg csak a Stellantis bejelentése van hátra, mivel pár kisebb gyártón kívül mostanra már mindenki elkötelezte magát az NACS csatlakozó mellett. A Volkswagen egy hónappal ezelőtt csatlakozott, a Mazda pedig most jelentette be, hogy csapatot vált, A jövőre gondolnak A Mazda a tavalyi évben 365 ezer eladott autóval, és az így megszerzett 11. hellyel a kisebb autógyártók közé tartozik az Egyesült Államok piacán. Ennél érdekesebb, hogy már meg is szüntették egyetlen tisztán elektromos modelljük, az MX-30 forgalmazását az országban, miután a 14-15 milliós amerikai autópiacon 2021-ben 61, 2022-ben 324, tavaly pedig csak 100 darab fogyott a típusból. A nagyon rövid, öt soros sajtóközlemény szerint a megállapodás keretében a 2025-től piacra kerülő tisztán elektromos Mazda modellek már az új csatlakozót használják majd a CCS1 helyett, és a vállalat ügyfelei hozzáférést kapnak 15.000 észak-amerikai Superchargerhez is. Mazda Vision KA-GE tanulmányautó. A Stellantison kívül csak pár kisebb cég nem jelentette még be a váltást. Így a csődhelyzet elkerüléséért harcoló Canoo és Faraday Future, a visszatérésén dolgozó Delorean, valamint a piacra lépés előtt álló vietnámi Vinfast mellett, csak olyan márkák nem csatlakoztak még az új szabványhoz, amelyek jelenleg nem gyártanak elektromos modellt (Aston Martin, Ferrari, McLaren). Beállt a Tesla töltőszabványa mögé a Volkswagen Csoport és a Fehér Ház is Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!