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
auto
2024. 04. 27. szombat

Még januárban bemutatkozik a Porsche új villanyautója

elektromos autó

Január 25-én, jövő hét csütörtökön végre bemutatkozik a tisztán elektromos meghajtású Porsche Macan, melynek piaci bevezetését a Volkswagen Csoport szoftverproblémái miatt régóta húzza a gyártó. A német márka újdonságáról az elmúlt években már számos információ napvilágot látott, nemrég néhány nagyobb nemzetközi autós magazin lehetőséget kapott a prototípus tesztelésére, a napokban pedig egy hivatalos közlemény is napvilágot látott a modell tesztprogramjáról, amelyben számos műszaki részletre fény derült.

A hamarosan érkező villanyautó a Porsche immár közel tíz éve forgalmazott szabadidő-autójának második generációja lesz, és egyben a márka legelső modellje a Premium Platform Electric (PPE) padlólemezen. Ebből kifolyólag a villanyos Macan egy teljesen új fejlesztés, amelynek minden részletét az új platform képességére szabták. Az ideális aerodinamika eléréséhez aktív légterelőket kap az autó, így légellenállási együtthatója akár 0,25 is lehet, ezzel pedig a világ legáramvonalasabb SUV modelljei között tudhatja magát – írja sajtóanyagában a stuttgarti vállalat.

A WLTP hatótávolság minden típus esetében meg fogja haladni az 500 kilométert. Az InsideEVs autópályás hatótávtesztjében a prototípus 96,5 km/h-s átlagsebesség mellett körülbelül 18 kWh-t fogyasztott 100 kilométerenként, és összesen 516 kilométert ment el egy töltéssel, 1% maradék energiával az út végén. A külső hőmérséklet 23 fok körül alakult, a klíma be volt kapcsolva.

A Macan akkumulátorának kapacitása bruttó 100, nettó 95 kWh, a 800V-os akkumulátorrendszer pedig akár 270 kW teljesítményű DC villámtöltést is elbír. 10 és 80% között ez alig 22 perces töltést jelent. AC hálózaton 11 kW-tal fogadhatja az energiát az aksi.

A Porsche kizárólag állandóan gerjesztett szinkronmotor (PSM) legújabb generációját használja az első és a hátsó tengelyen, együttes csúcsteljesítményük eléri a 450 kW-ot. Az elektronikusan vezérelt Porsche Traction Management szinte valós időben kezeli a több mint 1000 Nm-es nyomaték elosztását a csúcsmodell Launch Control funkciójával. A nagy teljesítmény és a kényelem széles spektrumát kínálva a mérnökök egy Porsche Active Suspension Management rendszert vezettek be kétszelepes lengéscsillapító technológiával, légrugózással, valamint hátsótengely-kormányzással öt fokig.

A Macan EV premierjére Szingapúrban kerül sor, de a vállalat honlapján élőben is követhető lesz.

Gyárbővítéssel készül az új elektromos sportautójának gyártására a Porsche

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.