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 A Volkswagen Csoport eladásai 2019-ben tetőztek, amikor közel 11 millió autót szállítottak le a vállalt márkái. 2020-21-ben a pandémia, 2022-ben pedig az ellátási lánc problémái csökkentették a cég forgalmát, a mélypont tavalyelőtt 8,26 millió autót jelentett – ez 25 százalékos csökkenés volt a korábbi rekordhoz képest. Most, úgy néz ki, sikeresen megfordult a trend, az eladások egy év alatt 12, a villanyautók számai pedig 35 százalékkal javultak. Hazai pályán A Volkswagen Csoport 2023-ban 9,24 millió járművet adott el, amelyből 771 ezer tisztán elektromos volt. A villanyautók eladási számai az előző évi 26 százalék után, most 35 százalékkal emelkedtek, és már a vállalat teljes forgalmának 8,3 százalékát tették ki. Az eladási adatok javulása főleg a hazai piacnak, azon belül is főleg Nyugat-Európának köszönhető, ahol 18 százalékkal, 3,27 millió darabra javult az eredmény, de hasonló ütemben 993 ezerre nőttek az észak-amerikai eladások is. Kelet-Európa 14 százalékot javult, ami elsőre nem tűnik rossznak, de a valamivel félmillió feletti darabszám még mindig negyedével kevesebb, mint amennyi autót 2021-ben adott el térségünkben a vállalat. A legproblémásabb térség Kína, ahol 2019-ben még 4,2 millió autót adtak el, most pedig már csak 3,2 milliót vásároltak az ügyfelek. Igaz, ez legalább 1,5 százalékkal jobb, mint a 2022-es mélypont. Tisztán elektromos Az autógyártó szerencsére továbbra is rendszeresen közli tisztán elektromos eladásainak alakulását, így akár az egyes márkák szintjén is megnézhetjük a villanyautók eladásainak összesített 35 százalékos emelkedését. Kiemelkedően teljesített az Audi és a Skoda, de a Seat/Cupra is a konszern átlaga feletti értéket mutatott. A kishaszongépjárművek terén az ID.Buzz megjelenése miatt ugrottak meg a számok, hiszen hivatalosan ez az üzletág gyártja a személy és teherszállító változatokat is. Az elektromos eladások tekintetében Európa a húzó-régió, itt 34 százalékkal 472 ezerre nőttek a csoport összesített eladásai, ami feltehetőleg ismét elég volt a csoport-szintű első helyre a kontinensen. Távolról nézve egyébként a kínai +23% sem néz ki rosszul, a probléma az, hogy a 192 ezer elektromos autó csak az eladások 6 százalékát tette ki az ázsiai országban, miközben az ország teljes autópiacának 25 százalékát már ez a hajtáslánc adta 2023-ban. A legnépszerűbb modellek listájában hatalmas változások nincsenek a sorrend tekintetében, de mindenképp ki kell emelni az Audi Q4 e-tron szériáját, amely prémium árazása ellenére duplázni tudta eladásait. Az ID.3 is összeszedte magát, 140 ezerre növelte globális számait, amelynek nagyon jót tett a jelentős kínai árcsökkentés. Az ID sorozat legkisebb tagja korábban rendszeresen 1000-3000 körüli havi eladásokat produkált Kínában, de ez júliusban már 7 ezerre, novemberben pedig 12 ezer fölé nőtt, miután 16 százalékkal olcsóbb lett az autó. A Skoda Enyaq család és a Cupra Born is 40-50 százalék közötti növekedést mutatott fel. Egyedül az Audi Q8 e-tron számai csökkentek a listán, illetve feltűnő, hogy a már korábban is gyengélkedő, csak Kínában kapható ID.6 számait most nem tette közé a konszern. Próbáltuk helyi forrásokból megtudni az eladási adatokat, de azok annyira szerények, hogy nincsenek rajta az elérhető toplistákon. A vállalat még 2022 májusában, Herbert Diess alatt, azt a célt tűzte zászlajára, hogy 2025-re a világ első számú villanyautó gyártója lesz. Egyelőre úgy tűnik, ehhez valami rendkívüli ugrásnak kellene történnie, ugyanis míg 2021-ben 480 ezer, 2022-ben pedig 740 ezer darabbal voltak lemaradva az első helyezettől, 2023-ban a hátrány már egymillió fölé nőtt. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!