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 Legyen szó akár hagyományos, akár tisztán elektromos hajtásrendszerről, az üzemanyag-fogyasztás optimalizálása kritikus szempont a teherszállításban, és még a legapróbb aerodinamikai fejlesztések is jelentős összegeket spórolhatnak meg a gépjárműflottákat üzemeltető vállalatoknak. A Volvo Truck tegnap bemutatta legújabb modelljét, amellyel az energiahatékonyság terén igyekeznek új mércét felállítani az iparág számára. A göteborgi székhelyű tehergépjármű-gyártó jól ismert FH szériája egy új jövevénnyel bővül: a Volvo FH Aero az aerodinamikus dizájnjának és innovatív megoldásainak köszönhetően a legmagasabb energiahatékonyságot kínálja a vállalat valaha készült összes modellje közül, és akár 5%-kal is kevesebb lehet a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása a testvéreihez képest. A modell négy változatban jelenik meg: bioüzemanyagos, teljesen elektromos, hagyományos dízeles, valamint ez utóbbiból egy erősebb, 780 lóerő teljesítményű FH16 verzió is készül, amely a maga kategóriájában a legerősebb tehergépjármű lesz a piacon. A Volvo FH Aero fülkéjének elejét 24 centiméterrel meghosszabbították a tervezők a hagyományos Volvo FH-hoz képest, ez nem csupán egy aerodinamikusabb karosszériaformát, hanem jobb menetstabilitást is biztosít szeles körülmények között. A továbbfejlesztett aerodinamika mellett az FH Aero Electric modellt az energia-visszatáplálás is segíti fékezés vagy lejtmenet közben, így a következő gyorsításkor vagy emelkedőn több energia áll rendelkezésre az akkumulátorban. Hagyományos visszapillantó tükrök helyett a Volvo Trucks kamerákat használ, amely szintén javítja az aerodinamikát, miközben a sofőr és más úthasználók biztonságát is fokozza. Utánfutóval történő vezetésnél a kamerarendszer automatikus pásztázási funkcióval rendelkezik, és követi a forduló utánfutót – emeli ki közleményében a Volvo Trucks. Az új Volvo FH Aero további jellemzői közé tartozik a továbbfejlesztett Volvo I-See technológia, amelyet az energiafogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében finomítottak. Ez a rendszer felhő alapú topográfiai térkép segítségével optimalizálja a vezetést, és több vezetési időt tesz lehetővé sebességtartó üzemmódban, amely egyszerre energiát takarít meg és nyugodtabb vezetést biztosít. Emellett a Volvo szabadalmaztatott, légellenállás-mentes féktárcsáival felszerelt fékek javítják a fékezőképességet, miközben csökkentik az energiafogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A jármű új beépített navigációs rendszerrel, továbbfejlesztett infotainment felülettel és hangrendszerrel, USB-C csatlakozókkal, és integrált mikrohullámú sütővel várja vezetőjét. Az FH Aero négy változata 2024 és 2025 folyamán érkezik meg a piacokra. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!