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 Legyen szó akár hagyományos, akár tisztán elektromos hajtásrendszerről, az üzemanyag-fogyasztás optimalizálása kritikus szempont a teherszállításban, és még a legapróbb aerodinamikai fejlesztések is jelentős összegeket spórolhatnak meg a gépjárműflottákat üzemeltető vállalatoknak. A Volvo Truck tegnap bemutatta legújabb modelljét, amellyel az energiahatékonyság terén igyekeznek új mércét felállítani az iparág számára. A göteborgi székhelyű tehergépjármű-gyártó jól ismert FH szériája egy új jövevénnyel bővül: a Volvo FH Aero az aerodinamikus dizájnjának és innovatív megoldásainak köszönhetően a legmagasabb energiahatékonyságot kínálja a vállalat valaha készült összes modellje közül, és akár 5%-kal is kevesebb lehet a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása a testvéreihez képest. A modell négy változatban jelenik meg: bioüzemanyagos, teljesen elektromos, hagyományos dízeles, valamint ez utóbbiból egy erősebb, 780 lóerő teljesítményű FH16 verzió is készül, amely a maga kategóriájában a legerősebb tehergépjármű lesz a piacon. A Volvo FH Aero fülkéjének elejét 24 centiméterrel meghosszabbították a tervezők a hagyományos Volvo FH-hoz képest, ez nem csupán egy aerodinamikusabb karosszériaformát, hanem jobb menetstabilitást is biztosít szeles körülmények között. A továbbfejlesztett aerodinamika mellett az FH Aero Electric modellt az energia-visszatáplálás is segíti fékezés vagy lejtmenet közben, így a következő gyorsításkor vagy emelkedőn több energia áll rendelkezésre az akkumulátorban. Hagyományos visszapillantó tükrök helyett a Volvo Trucks kamerákat használ, amely szintén javítja az aerodinamikát, miközben a sofőr és más úthasználók biztonságát is fokozza. Utánfutóval történő vezetésnél a kamerarendszer automatikus pásztázási funkcióval rendelkezik, és követi a forduló utánfutót – emeli ki közleményében a Volvo Trucks. Az új Volvo FH Aero további jellemzői közé tartozik a továbbfejlesztett Volvo I-See technológia, amelyet az energiafogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében finomítottak. Ez a rendszer felhő alapú topográfiai térkép segítségével optimalizálja a vezetést, és több vezetési időt tesz lehetővé sebességtartó üzemmódban, amely egyszerre energiát takarít meg és nyugodtabb vezetést biztosít. Emellett a Volvo szabadalmaztatott, légellenállás-mentes féktárcsáival felszerelt fékek javítják a fékezőképességet, miközben csökkentik az energiafogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A jármű új beépített navigációs rendszerrel, továbbfejlesztett infotainment felülettel és hangrendszerrel, USB-C csatlakozókkal, és integrált mikrohullámú sütővel várja vezetőjét. Az FH Aero négy változata 2024 és 2025 folyamán érkezik meg a piacokra. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!