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 Sandy Munro csapata épp egy Cybertruckot kap szét, hogy felfedje az autó szerkezetének és gyártásának érdekesebb részleteit. De nemcsak ők, hanem már legalább egy újdonsült tulajdonos is a borítások alá nézett. Az első jelentősebb váratlan felfedezésre azonban valószínűleg nem sokan számítottak. Jövőbiztos Ahogy arról már korábban írtunk, a Tesla is dolgozik egy vezeték nélküli töltőn az autóihoz, ám a vállalat eddig csak utalgatott rá, hogy készülnek egy ilyen fejlesztéssel. Amellett, hogy a töltő üzletágért felelős legfelsőbb vezető korábban egy vezeték nélküli autótöltőn dolgozó startup egyik alapítója és évekig vezetője volt, az autógyártó tavaly megvásárolt egy hasonló megoldáson dolgozó német céget is – majd a fejlesztések és a mérnökök egy részének megtartása után a vállalkozás maradékát pár hónappal később el is adta. Vezeték nélküli töltőt fejlesztő céget vásárol a Tesla Most viszont úgy néz ki, konkrét bizonyíték van, ugyanis a Cybertruck az első Tesla, amelyet már elő is készítettek a vezeték nélküli autótöltésre. 👀 — Drew Baglino (@baglino) March 22, 2024 Munroék csapata az autó szétszerelése közben fedezett fel két, jelenleg használaton kívüli nagyfeszültségű csatlakozót az autó rendszereinek vizsgálata közben, de nem csak ők, hanem egy Cybertruck tulajdonos is felfedezte a narancssárga konnektorokat. Best guess what this will/is used for? (Only removed this cover to check the casting. HV Electrical isn’t being touched) pic.twitter.com/J1or4GsA8f — Ɖ𝕓𝕝ℂ𝕒𝕡ℂ𝕣𝕚𝕞𝕡𝕚𝕟 (@dblcapcrimpin) March 19, 2024 A közösségi médiában meg is indult a találgatás, hogy ezek vajon mi célt szolgálhatnak, ám a kutakodók nem várt segítséget kaptak az autógyártótól. Az X-en közzétett posztot ugyanis látta Wes Morill a Cybertruck projekt vezető mérnöke, valamint Drew Baglino, a Tesla hajtásláncért és energia üzletágért felelős alelnöke is, akik felhívták a figyelmet, hogy nem kell mindennel Munróék elemzésére várni, van, amit az autók nyilvánosan elérhető dokumentációja is elárul. Innen már nem kellett sokat várni, mire megtalálták a Cybertruck szervizeknek szóló kézikönyvében a csatlakozókat, és kiderült, hogy azok hivatalosan is egy jövőbeli vezeték nélküli töltő csatlakozási pontjai. Legalább négy új terméket rejtett el a Tesla a szerda esti bemutatón A vezeték nélküli töltés ugyan vonzó megoldás a kényelem, no meg a jövő robotaxijai szempontjából, de korábban a technológia viszonylag nagy töltési vesztesége miatt tűnt valószínűtlennek az elterjedése. Mostanában viszont egyre több vállalat állítja, sikerült ezt a veszteséget a vezetékes megoldáshoz hasonló szintre szorítaniuk. A prototípusokon kívül, megvásárolható, szériában szerelt megoldást azonban még senkitől nem láttunk, viszont az, hogy a Cybertruck már így készül, valószínűsíti, hogy a pickup alváza utólag kiegészíthető lesz egy ehhez szükséges réztekerccsel. A csatlakozók már megvannak hozzá. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!