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 A Tesla jelenleg csak emberi felügyelet mellett használható önvezető rendszere hatalmasat fejlődött a 12-es verzió, különösen pedig a 12.3-as változat megjelenésével. A legújabb akció vagy elképesztően magabiztos, vagy nagyon nagy rizikó. FSD-t mindenkinek Az FSD Beta programnak már eddig is több százezer résztvevője volt az Egyesült Államokban, ám az aktív felhasználók köre valószínűleg ennél szűkebb. Ez nem feltétlenül olyan nagy baj, mert az a több tízezer sofőr, aki tényleg naponta használja, már ismeri a rendszer erősségeit és gyengeségeit. Az autógyártó eddig a kocsik telemetriája alapján kiosztott pontszámokkal értékelte a sofőröket, és csak a biztonságosnak ítélt jelentkezők használhatták a fejlesztés alatt lévő önvezető funkciót. Most viszont a v12.3 kiadás annyira pozitív fogadtatásra talált, hogy a cég merész lépésre szánta el magát. Here is the email https://t.co/Q0UNtKQAzb pic.twitter.com/OD6hkAnihr — Whole Mars Catalog (@WholeMarsBlog) March 25, 2024 Elon Musk belső körlevélben utasította a Tesla észak-amerikai értékesítési csapatát, hogy mostantól minden új tulajdonost el kell vinni egy FSD próbaútra, hogy megmutassák neki a rendszer képességeit. All US cars that are capable of FSD will be enabled for a one month trial this week — Elon Musk (@elonmusk) March 26, 2024 Nem sokkal később, pedig az is kiderült, hogy e héttől kezdve egy hónapon át minden amerikai Tesla ingyenes próbaverziót kap az FSD szoftver legújabb változatából, hogy személyes tapasztalatokat szerezzenek a szolgáltatással. Ez természetesen csak a HW3-as, vagy újabb autókra vonatkozik – az eredeti MobilEye rendszer (HW1) nem lesz soha FSD képes, a HW2-es autókban pedig számítógépet kell cserélni. Merész lépés A lépés bátor, mivel most olyanok is hozzáférnek majd a rendszerhez, akik eddig egyáltalán nem használták azt, és talán nem is követik a fejlődést bemutató YouTube-csatornákat, így nem ismerik az FSD jelenlegi korlátait. A felelősség természetesen még mindig a sofőré, hivatalosan ez továbbra is egy L2-es rendszer, de tekintve, hogy Musk mostanra magára haragította már a politikusok egy jelentős részét, és választási év van az USA-ban, elég lehet egyetlen baleset ahhoz, hogy politikai kampánytéma legyen a rendszer betiltása. Jelenleg egyébként nincs tudomásunk súlyos FSD balesetről az elmúlt évekből. Úgy hírlik, hogy a Tesla az elmúlt hónapokban jelentős mennyiségű hardvert vásárolt az Nvidiától, így most már úgy érzik, a gyors fejlődésnek nem akadálya az informatikai háttér. Musk nemrég az X-en arról is beszélt, hogy innentől kezdve a fejlődés üteme, ahogy fogalmazott, drámaian gyorsulni fog – ehhez pedig biztosan jól jön majd az új felhasználóktól begyűjtött adathalmaz. A legfrissebb információk szerint egyébként az FSD Beta program még idén megkezdődik Kínában, és jövő év elején Európában is kezdetét veszi – a jogi akadály legalábbis már elhárult. Címlapkép: Whole Mars Catalog, YouTube Megnyílt az út a Tesla önvezető autói előtt Európában Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!