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
auto
2024. 05. 18. szombat
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

Közzétette első hivatalos fotóit az Opel az újjáélesztett Frontera terepjáróról. A modell a mai trendeknek megfelelően már nem a nyers földutakra készült, hanem a szabadidő-autók táborát hivatott népszerűsíteni, ráadásul tisztán elektromos és úgynevezett lágy hibrid hajtással is elérhető lesz.

A külsőt illetően a németek új formanyelve köszön vissza az SUV-n is annyi változással, hogy itt mutatkozik be először az új Opel „Blitz”, vagyis a frissített jelvény, mely az Opel Vizor névre keresztelt, a LED fényszórókat is magában foglaló fekete betét központi eleme lett. A Crossland helyébe lépő modell oldalán a fekete és a karosszéria fényezett színének kettőse űz játékot egymással. A legérdekesebb részlet talán a C oszlop, ahol összeér a két árnyalat, illetve a hátsó szélvédő is itt nyúlik előre. Hátul egy tulajdonképp három részre osztott lámpát találunk az új logó és a modell nevének középre helyezett kiírásával együtt. A sportos érzetet a diffúzorutánzat – benne középen valószínűleg a ködlámpával – és a lökhárító széleibe integrált prizmák igyekeznek növelni.

A belsőt illetően egyetlen képet közölt a gyártó, amin többek között a Pure Panel egy digitális műszerfal és a mellé közvetlenül rakott infotainment rendszer 10 colos kijelzői, a középkonzolon sebességváltó helyett egy hatalmas irányválasztó, több hasznosnak tűnő rekesz és italtartó, valamint egy, a tetején és alján egyaránt lapított kormány látható. A színvilágot a fekete és a szürke uralja, arról nem tudni, hogy más felszereltségek hogyan nézhetnek ki, valamint milyen egyéb színkombinációkkal lehet majd kérni a Fronterát.

A maximális kényelemérzetért az első ülések – valószínűleg felár ellenében – úgynevezett Intelli-Seat „ellátmányt” kapnak, ami a farkcsont terhelését hivatott csökkenteni, így a hosszabb utak sem lesznek megterhelőek a szervezet számára. Vezeték nélküli telefontöltés is jár az elöl utazóknak, míg hátul beépített okostelefon zsebek, valamint két USB csatlakozó várja a készülékeket. A csomagtartó alaphelyzetben 460 literes, ezt a 60:40 arányban dönthető támlákkal akár 1600 literig bővíthetjük. Nem túl gyakori, így érdemes megjegyezni, hogy a tető akár 200 kilogrammal is terhelhető, bár a csomagok rögzítését elősegítő tetősíneket rendeléskor kell külön kérni.

A hajtásról egyelőre annyit árult el a gyártó, hogy 48V-os lágy hibridként és tisztán elektromos változatban lesz elérhető, de műszaki adatokat nem közölt. A jelenlegi legközelebb álló elektromos Opel a Mokka, mely 100 és 115 kW-os villanymotorral érhető el 44 és 54 kWh-s akkumulátorokkal, a Frontera édestestvére viszont a dél-amerikai és ázsiai piacokon nemrég bemutatott új Citroen C3 Aircross, ám a francia négykerekűből ezeken a feltörekvő piacokon nem kapható villanyváltozat, így egyelőre meg kell várjuk a hivatalos tájékoztatást, de nem elképzelhetetlen, hogy a Mokka műszaki alapjai kerülnek átültetésre a „Z emblémás Citroenbe”.

Kőrössy Balázs