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 Az IM Motors L6-os szedánjával az elmúlt hetekben többször is foglalkozott a nemzetközi sajtó. A tisztán elektromos modell elsőként az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be a nyilvánosság előtt, ahol bejelentették az európai értékesítési terveket, később pedig egy videóban is felbukkant, amint teljesen önvezető módban teljesíti a jávorszarvastesztet. A járműnek ráadásul van egy még nagyobb érdekessége: állítólag szilárdtest-akkumulátoros változat is készül belőle. Európában látható elsőként a kínai IM Motors új villanyautója A szilárdtest-akkumulátor az a technológia, amelytől sokan a villanyautózás igazi áttörését várják, ugyanis a folyékony elektrolit nélküli cellák nem csak nagyobb biztonságot, de lényegesen magasabb energiasűrűséget is ígérnek a jelenleg elterjedt lítiumion-akkumulátoroknál, és emiatt számos autógyártó kutatja, fejleszti, és kísérletezik vele. A megvalósítás és a sorozatgyártás azonban nem egyszerű, és a legtöbb cég leghamarabb az évtized vége felé várja a megjelenését az utakon. A Toyota nemrég például 2027-2028 környékét emlegette szilártest-akkumulátoros villanyautójának piaci bevezetésére. A IM Motors tegnap bővebb részleteket is elárult az L6-ról, és helyi beszámolók szerint az autó Lightyear névre keresztelt aksija egyelőre csupán részben szilárdtest megoldás. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátorokban továbbra is van folyékony elektrolit, igaz, kevesebb, mint a hagyományos Li-ion aksiban, noha a vállalat nem részletezte, hogy pontosan hogyan is működik a QingTao Energy-vel közösen fejlesztett technológia. Láttunk azonban már ilyet, a Dongfeng például már 2022-ben gyártott villanyautókat részben szilárdtest aksival, valamint a hamarosan a NIO modelljeit is ilyennel fogják szerelni. Részben-szilárdtest akku kerülhet három NIO-ba Az IM L6 egy közepes méretű szedán 4931 mm-es hosszúsággal, 1960 mm-es szélességgel, 1474 mm-es magassággal, valamint 2950 mm-es tengelytávval. Egymotoros, hátsókerekes konfigurációban 216 kW a csúcsteljesítménye, összkerekes, kétmotoros verzióban pedig 579 kW leadására képes. Az L6-ból csupán a csúcsváltozat kapja meg a részben szilárdtest aksit, amelynek kapacitása 130 kWh, és a kínai CLTC szabvány szerint több mint 1000 km-re rúg vele az autó hatótávja. A közel 900 V feszültségű akku akár 400 kW-tal is tölthető, így 12 perc alatt 400 km-re elegendő hatótávolságot vehet fel. A szedán többi változatát 90 és 100 kWh kapacitású aksikkal szerelik, melyek kb. 700-770 km hatótávra jók. A jármű intelligens digitális alváztechnológiájának köszönhetően az L6 rákjárásra is képes – a gyártó szerint ez lesz a világ legelső szedánja sorozatgyártásban ilyen képességgel, mivel ilyet eddig csak SUV-ken és pickupokon láttunk. A SAIC Motor autógyártó csoport részeként működő márka tegnap megnyitotta az előrendelést az L6-ra Kínában. Legolcsóbban 11,4 millió forint értékű kínai jüanért lehet megvásárolni az autót, a részben szilárdtest-akkumulátoros IM L6 Max Lightyear Edition indulóára pedig átszámítva 16,4 millió forint. Rendkívüli szilárdtest-akkut mutattak be a kínaiak Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!