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
auto

Megjelent az 1000 km feletti hatótávú, részben szilárdtest-akkumulátoros villanyautó Kínában

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

Az IM Motors L6-os szedánjával az elmúlt hetekben többször is foglalkozott a nemzetközi sajtó. A tisztán elektromos modell elsőként az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be a nyilvánosság előtt, ahol bejelentették az európai értékesítési terveket, később pedig egy videóban is felbukkant, amint teljesen önvezető módban teljesíti a jávorszarvastesztet. A járműnek ráadásul van egy még nagyobb érdekessége: állítólag szilárdtest-akkumulátoros változat is készül belőle.

Európában látható elsőként a kínai IM Motors új villanyautója

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

A szilárdtest-akkumulátor az a technológia, amelytől sokan a villanyautózás igazi áttörését várják, ugyanis a folyékony elektrolit nélküli cellák nem csak nagyobb biztonságot, de lényegesen magasabb energiasűrűséget is ígérnek a jelenleg elterjedt lítiumion-akkumulátoroknál, és emiatt számos autógyártó kutatja, fejleszti, és kísérletezik vele. A megvalósítás és a sorozatgyártás azonban nem egyszerű, és a legtöbb cég leghamarabb az évtized vége felé várja a megjelenését az utakon. A Toyota nemrég például 2027-2028 környékét emlegette szilártest-akkumulátoros villanyautójának piaci bevezetésére.

A IM Motors tegnap bővebb részleteket is elárult az L6-ról, és helyi beszámolók szerint az autó Lightyear névre keresztelt aksija egyelőre csupán részben szilárdtest megoldás. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátorokban továbbra is van folyékony elektrolit, igaz, kevesebb, mint a hagyományos Li-ion aksiban, noha a vállalat nem részletezte, hogy pontosan hogyan is működik a QingTao Energy-vel közösen fejlesztett technológia. Láttunk azonban már ilyet, a Dongfeng például már 2022-ben gyártott villanyautókat részben szilárdtest aksival, valamint a hamarosan a NIO modelljeit is ilyennel fogják szerelni.

Részben-szilárdtest akku kerülhet három NIO-ba

Az IM L6 egy közepes méretű szedán 4931 mm-es hosszúsággal, 1960 mm-es szélességgel, 1474 mm-es magassággal, valamint 2950 mm-es tengelytávval. Egymotoros, hátsókerekes konfigurációban 216 kW a csúcsteljesítménye, összkerekes, kétmotoros verzióban pedig 579 kW leadására képes.

Az L6-ból csupán a csúcsváltozat kapja meg a részben szilárdtest aksit, amelynek kapacitása 130 kWh, és a kínai CLTC szabvány szerint több mint 1000 km-re rúg vele az autó hatótávja. A közel 900 V feszültségű akku akár 400 kW-tal is tölthető, így 12 perc alatt 400 km-re elegendő hatótávolságot vehet fel.

A szedán többi változatát 90 és 100 kWh kapacitású aksikkal szerelik, melyek kb. 700-770 km hatótávra jók.

A jármű intelligens digitális alváztechnológiájának köszönhetően az L6 rákjárásra is képes – a gyártó szerint ez lesz a világ legelső szedánja sorozatgyártásban ilyen képességgel, mivel ilyet eddig csak SUV-ken és pickupokon láttunk.

A SAIC Motor autógyártó csoport részeként működő márka tegnap megnyitotta az előrendelést az L6-ra Kínában. Legolcsóbban 11,4 millió forint értékű kínai jüanért lehet megvásárolni az autót, a részben szilárdtest-akkumulátoros IM L6 Max Lightyear Edition indulóára pedig átszámítva 16,4 millió forint.

 

Rendkívüli szilárdtest-akkut mutattak be a kínaiak

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás